Glass i stora lass

publicerat i Mat, recpept


Idag har jag och Alvin gjort glass. Här gjorde vi glass på vaniljvisp och daim. Superenkelt. Vi vispade 5dl vaniljvisp och hackade 4 stora daim sen blanda allt och frys in.


Dålig bild ser jag nu men hittade ett recept hos Petra som vi testade dock bytte jag ut jordgubbarna mot hallon då jag inte är så förtjust i frysta jordgubbar.

Ca 350-400g g hallon
2,5dl kesella
2,5dl grädde
gjorde vi på.

Mixa hallon och kesella till en smet och vispa grädden för sig, sen blanda allt och frys in.

Ska snart se om dom är färdiga. Dock sover Alvin så han får testa imorgon.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Åhh det såg smarrigt ut!



Jag har lagt ut prislista på mina mössor nu. Hör gärna av dej igen om du fortfarande är intresserad!



Kul att du gillade dem! Kram

2:a kommentar, skriven , av carolina:

åh vad duktiga ni är, jag skulle nog aldrig orka göra egen, känns avancerat, även omjag vet att det inte är det, haha :P

3:e kommentar, skriven , av Erika:

låter mumsigt med hemshord glass! måste jag prova någondag. är inte heller så förtjust i frysta jordgubbar, färska är så mycket godare :)



Hoppas ni har en trevlig lördag!

4:e kommentar, skriven , av maja-full av färg & form:

Mums:) läste också receptet hos petra men nu vill jag såklart även ha ditt utlåtande om resultatet:)



kram

5:e kommentar, skriven , av Elin:

Vaniljvisp-varianten brukar jag också göra ibland :)

6:e kommentar, skriven , av Kristin:

Det där såg gott ut, dom måste berätta hur dom smakade. Hoppas ni får en bra söndag och att du vaknar gladare :) Kram

Kommentera inlägget här :