Vad ska ni äta idag?

publicerat i Mat, recpept
Nu har jag black out på roliga maträtter. Får så ibland då jag tröttnat på allt och vet inte alls vet vad vi ska laga. Andreas brukar inte vara till så stor hjälp för han vet aldrig vad vi ska äta säger han (då är han ändå bäst på att laga mat här hemma och hittar alltid på något med det vi har hemma).
Jämt när han veckohandlar blir det dyyrt kommer bara hem med massa (gott!) kött och grejer så jag veckohandlar oftast i denna familj. Denna vecka hann jag inte skriva någon lista i förväg så det blev lite sådär.. Har i alla fall lagt fram nötfärs men köttfärssås åt vi förra veckan och veckan innan det och veckan innan det.. Edvin gillar köttfärssås så det brukar bli ganska ofta. Köttbullar kanske men det får Andreas göra för han gör god sås!
Är sugen på Andreas räckmackor eller kanske plankstek men det lär det inte bli idag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Usch, otäckt! Jag har inte sett någon på vår tomt, dock på åkern här utanför. De kan vara riktigt farliga.



Det har en tendens att bli dyrt då V handlar med här hemma, haha. Vi äter Colins favorit ikväll, den där pastan med kyckling, tomat, grädde som jag nämnt förut.



KRAM

2:a kommentar, skriven , av Lina Lilja:

vi ska äta chili con carne :)

3:e kommentar, skriven , av Nina:

Köttfärslimpa? Det älskar mina barn, och LÄTT och snabbt att göra ; )

Kram

4:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Man tar ju tacksamt emot alla tips man får, det är värt att testa :)



Det går väl i perioder, om det är mamma eller pappa som gäller, haha. V har faktiskt haft lite lättare att lägga Colin nu! Annars har han varit ganska mammig.



KRAM

5:e kommentar, skriven , av Nina:

Ja testa! Jag brukar göra efter det här receptet, på ett ungefär, ibland hoppar vi över lök och ägg. Och minus fyllningen ; )



http://www.tasteline.com/Recept/Saftig_kottfarslimpa

6:e kommentar, skriven , av Malena:

MEN så smarrigt! :)

Kommentera inlägget här :