Pepparkaksmuffins

publicerat i Mat, recpept
Jag och Alvin har bakat pepparkaksmuffins nyss för han blev så rastlös och vill inte gå ut.
.
100g smör
2 dl mjölk
2 ägg
1,5dl socker
4dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1msk pepparkakskrydda
1. Sätt ugnen på 200grader, smält smör och tillsätt mjölk.
2. Vispa ägg och socker poröst, rör ner hälften av mjölkblandningen
3. Blanda mjöl, bakpulver och pepparkakskrydda. Rör ner det i smeten och tillsätt sedan resten av mjölkblandningen.
4. Fördela smeten i formar och in i ugnen ca 12-15 minuter.
.
Dock bytte vi ut mjölken mot vatten och smöret mot mjölkfritt smör. Tänkte prova baka mjölkfritt så Edvin någon gång kan vi en liten smakbit av oss. Han blir rätt avundsjuk nu när vi äter något han inte får smaka. Inte för att han är tillräckligt gammal för att äta massa socker men någon smakbit gör mig inget.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Åhh va gott detta lät. Måste jag testa!

2:a kommentar, skriven , av Sofie:

Detta har jag aldrig testat, vad gott det lät!

3:e kommentar, skriven , av Anna:

Vart hittar du pepparkakskrydda?? jag vill ju gärna göra dessa muffins :)

4:e kommentar, skriven , av Kristin:

Jag brukar ha lite lingon eller linfonsylt i pepparkakasmuffins/pepparkakassockerkaka och det gillar jag. Ett litet tips bara :) KRam

Kommentera inlägget här :