Tisdag

publicerat i Mat, recpept

Nu har jag ätit lunch, det blev rester från igår (fisk). Alvin blev jätte trött så det var bara att lägga honom igen, jag som tänkte att han skulle äta lunch kl 12. Vi ska ändra hans matvanor litegrann för hon på bvc tyckte det var dags för två mål riktig mat om dagen. Så nu ska vi börja med middag istället för gröt som vi brukar ge Alvin vid 17 tiden. Sen ska vi försöka hinna med ett litet mellanmål mellan lunch och middag. Vi hade i vilket fall tänkt börja med mat till middag, dom behöver tydligen det för deras skelett uppbyggnad. Men det blir nog inga problem, Alvin gillar mat.
Jag och Alvin åt smoothie till mellanmål lite tidigare, det tyckte han var mums. Jag med ;)


Alvins bebissmoothie:

Hallon & lite blåbär
2 bananer
Naturell mild youghurt
När jag bara gör till mig själv gör jag likadant men jag brukar ha i apelsinjuice och ibland vaniljyoghurt. Om jag bara ska göra till Alvin så använder jag inte 2 bananer.

Kommentera inlägget här :