Lunch break

publicerat i Vardag
Har precis ätit en mycket god lunch bestående av kött (typ ryggbiff), ugnsstekta morötter med sås. Var riktigt gott och jag slapp värma låda idag vilket jag annars alltid gör. Hatar lunch låda men onödigt att kasta mat och onödiga pengar att köpa lunch varje dag om vi har något hemma.  Men ännu mer onödigt att köttbiten som låg i kylen skulle bli dålig och behöva kastas :-) Dricker nu en kaffe och ska snart åka till skolan för att fixa lite saker, bland annat skriva ut massa papper. Har precis skrivit klart en reflektionstext till torsdagens litteraturseminarium.
.
Annars är det en ganska fullspäckad vecka med ny kursstart, litteraturseminarium, ska till min VFU-förskola och göra en fältstudie, Alvin ska till logopeden + bvc och Andreas åker bort tisdag natt och kommer hem på lördag. Han ska till Barcelona med jobbet. Tur att mamma kommer ner några dagar i varje fall annars hade det blivit lite ensamt speciellt nu när det är så mörkt om kvällarna. Fast än så länge är det i alla fall ljust när vi kommer hem på eftermiddagarna.
Nej nu måste jag åka!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina:

Skönt att du får sällskap! Jag hatar att sova ensam, blir så mörkrädd då ; )



Kram

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Tack! Det är roligt att se att hemmet blir bättre och bättre efterhand som man rustar upp :) NI har väl att stå i också gissar jag då. Full fart på barnen! Men det är samtidigt roligt att de vill vara med.



Ha en fin kväll, KRAM

Kommentera inlägget här :