Djurparken

publicerat i Vardag
Börjar fundera på om vi bor i en djurpark. Varje dag går det rådjur här i trädgården dom brukar vara runt 6 stycken i ett "gäng". Sen ser vi älg väldigt ofta. Igår morse stod en mamma och sitt barn i trädgården när vi skulle åka. Nu när jag kommer hem så ligger dom i trädgården och sover. Upptäckte det dock inte förrens jag kom in. Dom brukar vara här lite då och då. Sen berättade vår granne bakom oss att hans son såg en varg på deras tomt för någon vecka sedan och den har varit där tidigare och Andreas såg bajs efter den på vår tomt i helgen. Rådjuren bryr jag mig inte om, att dom går här för dom är bara fina att se på. Älg känns väl inte så farligt. Inte så roligt kanske att gå ut och se en stor älg framför sig för dom kan också vara elaka men varg vill jag inte ha. Alvin är ändå ute då och då och leker själv så det känns sådär måste jag säga. Har ju alltid koll på honom såklart men jag själv skulle inte heller vilja möta en varg. Hon som bodde här innan oss hade sett en älg på 20år och vi har väl sett dom någon gång i veckan/månaden :-)
.
Nog om djuren. Kom precis hem från Eskilstuna och nu måste jag läsa lite i en mattebok innan jag hämtar Alvin och Edvin. Det går schalakansfeber på dagis så jag håller tummarna för att vi slipper det. Men det förvånar mig inte om Edvin blir smittad.


Syns lite dåligt men dom ligger där och sover..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

jag är mer rädd för älg än för varg, vargen håller sig nog mest borta från oss, därimot brukar älgar kunna vara riktigt elaka

Kommentera inlägget här :