Dag 3, Min dag

publicerat i 31 dagar
Ligger lite efter med denna utmaning, 31 dagar med mig. Dag 3 ska alltså handla om min dag. Nu tycker jag mina dagar ser ganska likadana ut så vi tar hur en vanlig dag kan se ut.
.
Klockan ringer innan 6 men sedan snoozar vi, ibland för länge men ibland är jag snabb upp. Jag brukar försöka gå upp först så jag hinner få på mig kläder och kanske lite smink sen går Andreas upp med barnen ungefär en kvart efter mig. Vid 7 brukar vi få väldigt bråttom om barnen ska lämnas till frukost för då ska dom vara där 07:30. Brukar sluta med att vi springer till bilen vid 07:20. Ibland vill Alvin inte alls ha de kläder vi tar fram (ytterkläder, han vill gärna ha jacka, keps och "springskor") då får vi ännu mer bråttom. Alltid jeans ska det vara så det är lika bra att ta fram det på en gång. Vid dagis springer Alvin in tar alltid av sig tröjan så det är t-shirt som gäller, Edvin blir lite ledsen sen går vi. Vi brukar lämna tillsammans om dom lämnas till frukost. Om jag är i Eskilstuna brukar vi samåka i bil 4 st så antingen brukar jag köra eller ställer jag bilen hos en klasskompis eller vid skolan. Är i skolan hela dagen oftast sen kommer jag hem vid ca 17:30 (om vi går heldag och jag är i E-tuna) då brukar Andreas försöka hämta barnen innan 16:30. Sen lagar vi middag och plockar undan och barnen brukar somna runt 19. Efter det pluggar jag, kanske tränar, eller veckohandlar eller slöar i soffan en stund nu brukar vi gå och lägga oss vid 22. Går ju upp tidigt :-)
Om jag pluggar hemma, i västerås eller går halvdag så är det alltid jag som lämnar/hämtar barnen för det mesta då dom inte behöver vara där till frukost och inte hämtas så sent.
.
Ungefär ser en vardag ut här hemma :-)

Kommentera inlägget här :