Planerar och fixar

publicerat i Om mig
Sitter här och försöker planera ett schema till dagis för Alvin och Edvin, just nu framförallt Alvin då Edvins inskolning antagligen inte blir klar denna vecka. Lite svårt att göra ett schema när jag inte vet hur mycket vi har i skolan i början. De dagar jag går heldagar i E-tuna blir långa dagar för barnen tyvärr men inte så mycket att göra åt om vi inte har tur så Andreas kan komma ifrån tidigare någon dag. De dagar jag läser hemma så kommer dom inte gå lika långa dagar men jag måste ändå hinna med det som ska göras vilket ibland är mycket och ibland lite mindre. Kan bara göra ett schema för nästa vecka då jag inte vet vilken grupp jag hamnar i. Sitter även och kollar på en trave med skolböcker som ska det ska suddas i och säljas. Hittar dock inget sudd! Alvin har nog tagit det då han lekte med det igår. Han tycker nämligen det är roligt att leka med mina "skolpennor/böcker". Köpte för någon dag sedan bläckpennor i olika färger och dom har han lagt beslag på =) "Här är mina skolböcker mamma, lägg dom inte där" I bilen idag sa jag att på måndag börjar mamma skolan igen och då får ni gå längre dagar på dagis då säger Alvin "Men mamma vi pratar inte om det nuu". Haha!
.
Inskolningen idag gick bra förutom att Edvin är lite trött efter sin vinterkräksjuka, vi var bara där så kort stund så det orkade han med så jag hoppas han sover gott inatt. Imorgon ska jag ev gå ifrån en liten stund sen på torsdag är det meningen att han ska äta där om jag inte skjuter upp det en dag. Idag såg vi även vilken rolig elräkning vi har fått denna månad, inte alltid roligt att bo i hus om vi säger så. Dubbelt så dyr plus att min bil ska in på service på fredag! Tror elräkningen beror lite på att vi har värmt upp gästhuset under 2 veckor över julen då vi har fördubblat vår elförbrukning mot vad vi brukar förbruka. Ja bara att betala och se glad ut, inte så mycket annat att göra åt det.



En trött Edvin igår kväll som vilade i sin vagn. Han leker med en tom tändsticksask sen brukar han försöka peta ner nappen men det går inte så bra!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ann-Louise:

Usch ja, elräkningarna denna tid på året är verkligen trista. Då skulle man vilja bo i lägenhet där allt ingår ;-)

Hoppas inskolningen går bra!



KRAM

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Fy va trist att er räkning också blev dyr. Blir ingen klädshopping för mej nästa månad inte. Tur att vi har alla yttervårkläder som behövs framöver. Bara skor som fattas, men de brukar ju inte vara lika dyra som vinterns kängor.



Tyvärr kan jag inte ta vårdnadsbidrag senare. Hade tänkt ta det fram tills mira fyller tre. Men avslutar man det en gång måste man vänta 5 mån innan man får det igen. dum regel. Jag hoppas det löser sig framöver. Blir ett jobbigt pusslande med barn och jobb hit och dit.

3:e kommentar, skriven , av Hanna:

Söt han är. Tråkigt med hög elräkning.

Kommentera inlägget här :