Inskolning och sova

publicerat i Alvin&Edvin
Nu är jag och Alvin ensamma hemma för Edvin ska äta och sovadagis idag! Spännande! Än har dom i alla fall inte ringt. Han är mycket piggare idag men lite små gnälligt här hemma men det går ju i perioder så jag antar att han är gladare när jag inte är med honom, brukar nämligen vara så :-) Känns lite konstigt att bara ha Alvin hemma, brukar vara tvärtom annars. Ska bli spännande att se om han kan somna där. Om det går bra idag antar jag att inskolningen ses som klar även om det blev några färre dagar men när vi väl varit där har det gått bra så jag är inte så orolig. Ska försöka göra nästa vecka till så många korta dagar som möjligt men en dag är jag rädd att det blir lite längre för Edvin och Alvin men Alvin är dagisvan. Ibland skulle jag önska att vi hade någon som kunde hjälpa oss med hämtningar om de måste gå långa dagar men tyvärr så har vi ju inte det och dom som skulle kunna har ej körkort/bil.
En gammal bild på mig och Alvin, snart 1 år sedan och vad liten han ser ut på bilden!
.
Nej nu ska vi äta pasta och pastasås och klockan 13 ska vi hämta Edvin men jag tror han fortfarande sover då om allt gått bra. Sen ska vi packa in oss i bilen och åka in till stan med Linus. Får se hur det går med Alvin nu när vi sålt syskonvagnen! Nej men han har faktiskt blivit mycket bättre på att inte springa iväg! Igår var vi på busborgen med Linus och det tyckte framförallt Alvin var roligt, får bli ett besökt där snart igen! Han blir helt vild när vi är där.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Vilken fin bild på er!



Jag köpte st 92. Stod och velade länge, men jag tror att det kommer bli bra. Han har 80/86 nu. pop brukar vara lite stora i storlekarna. Mira kunde ha den precis och hon är ett halvår äldre än vad theo är nästa år. Fast theo är lite grövre...så jag hoppas det blir bra. svårt är det iaf.



har ni haft pops overall nu?

2:a kommentar, skriven , av Petra:

Hoppas ni har en fin helg,känner igen det där med barnvakt,lite småjobbigt att aldrig ha ngn hjälp.kram

3:e kommentar, skriven , av ♥ Erika - Mamma till två små ♥:

hoppas allt går bra! kram

4:e kommentar, skriven , av Anna:

Fina ni är :)

Kommentera inlägget här :