Godmorgon

publicerat i Vardag
Godmorgon! Jag har precis ringt dagis och sagt att Edvin och Alvin blir hemma idag. Edvin är inte helt hundra sedan han blev sjuk förra veckan, han har dessutom blivit förkyld och är vääldigt gnällig. Kan inte ens sätta ner honom på golvet utan att han börjar gråta. Dessutom så har han lite problem med maten sedan han blev sjuk, han får kväljningar och har dessutom kräkts i samband med maten någon gång nu. Var faktiskt till doktorn igår men han sa att det nog inte är någon fara då det ibland kan vara så för små barn efter en magsjuka eftersom deras tarm/mage inte är riktigt utvecklade än. Jag läste någonstans att barn som haft reflux(kräktes mycket som bebis) som Edvin hade och åt medicin för kan bli känsliga efter en magsjuka. Så jag hoppas han piggnar till tills imorgon, han har ingen feber eller så och var inte röd i halsen eller öronen.
.
Måste säga att jag börjar känna mig ganska stressad eftersom skolan börjar på måndag! Måste dessutom till skolan idag för att fixa en massa saker, skulle behöva åka ner på stan också. Alvin har kommit in i någon period där hans humör inte är att leka med. När han var 2,5år var han väldigt trotsig och likadant nu vid 3,5år. Man tar inte onödiga fighter med han just nu. Därför har jag ingen större lust att ta med honom till skolan. Allt löser sig förhoppningsvis, Andreas kan i alla fall ta inskolning på måndag! Sen så kan han inte det på tisdag för då är han i Stockholm på viktigt möte så jag hoppas jag kommer i den grupp som har inläsningsdag hemma på tisdag annars får jag lov att byta grupp.
.
Nej nog om det, hoppas ni är friska och får en bra dag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Stackars liten. Förstår att det känns stressande med skolan också. Samtidigt vill man ju att inskolningen får ta den tid den behöver. Hoppas att det ordnar sig!



kram kram

2:a kommentar, skriven , av Malena:

Hoopas att han blir pigg nu till helgen så ni kan ha lite mys!

Allt löser sig! Det gör ju alltid det på något sätt!



Du har fått en bildutmaning av mig på min blogg!



Kramar till dig!

3:e kommentar, skriven , av Erika:

stackarn och jag förstår att du känner dig lite stressad. men försök ta det lungt och hoppas på det bästa så löser sig säkert allt! kram

Kommentera inlägget här :