Söndag

publicerat i Vardag
Söndag och veckans sista dag. Idag har vi haft lite besök av Xandra och Adrian, dom ringde imorse och ville komma ut för att ta en promenad i solen. Passade oss bra då Andreas har grundmålat våra fönster på övervåningen. Alvin var duktig på att gå och åkte med i Edvins vagn på slutet. Sen har vi veckohandlat och städat lite.
.
Ang Edvin så har jag läst lite och funderat lite och visst låter det lite som gluten. Allt stämmer i princip, lösa/grötiga avförningar, stannat i vikt, ser smal ut men lite större mage, kräkningar osv. Nu vet jag att man inte kan ställa en diagnos själv men jag nämnde faktiskt gluten då jag inte tyckte det har hjälpt så bra med mjölkfritt men det trodde dom inte då.. Var ca ett halvår sedan. Ska ringa bvc imorgon och KRÄVA att dom kollar upp honom är less på detta nu. Vår bvc-sköterska är bra som bokat in oss hos olika läkare men det är där det alltid brukar stanna då dom inte verkar tycka det är något konstigt..
.
Skulle just nu behöva plugga men jag orkar verkligen inte! Har haft annat att tänka på om vi säger så. Tycker synd om Edvin!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara med Viggo:

Bara stå på dig och säg du vill dom ska ta ett blodprov mot gluten för du vill kunna utesluta att det är det. Säg att du har en känsla av att det kan vara det då han visar alla tecken för det. Bara stå på dig, du vet det är dyrt för dom att skicka iväg blodprov därför vill dom gärna inte göra det, så du måste verkligen stå på dig! Jag hoppas dom bokar en tid åt er idag så ni kan få det svart på vitt om det nu är det eller kunna släppa oron om det nu inte skulle vara det, då är det ju bra att ha kollat det iallafall! Kram Sara

2:a kommentar, skriven , av Elin, Albin & Ellas mamma:

Kräv att dom ska ta glutenprov. Har för mig att det räcker med blodprov nu.

Jag är gluten och jag gick upp jag skulle osv när jag var liten. De ända var att jag inte kunde dricka välling. Då rann det ur mig.



Kan du inte ta kontakt med en läkare själv? Ist för genom bvc?

3:e kommentar, skriven , av Emma:

Hej hej! Stackars liten. Hoppas att han kryar på sig. Det är jobbigt när saker drabbar de små. Hoppas ni får en mysig vecka!



Kram kram, Emma

4:e kommentar, skriven , av Elin - Mamma till Evangeline:

Ibland måste man tyvärr vara så fruktansvärt envis mot sjukvården, för de kan slarva och vara väldigt väldigt sega. Synd tycker jag! Hoppas han blir bättre.

Kommentera inlägget här :