Nappkille

publicerat i Edvin
Oj oj vad arg Edvin var idag när jag inte tog med mig någon napp hem från förskolan utan han fick åka bilen hem utan napp. Han protesterade hela vägen hem. Hans käraste ägodelar. Vi försöker mest låta han ha den när han ska sova och när han nyligen vaknat. Snart är Edvin i samma ålder som Alvin var när han slutade med napp. Men Alvin bet sönder sina nappar så det gick enkelt. Tror inte det går lika enkelt med Edvin :-) Inte för att han behöver sluta riktigt än men jag vill inte att han ska ha den för länge.
.
Fredag imorgon och sista helgen nu innan allvaret börjar igen. Fast jag tycker om det jag läser och det jag utbildar mig till så det känns faktiskt mest kul att börja plugga igen. Hoppas bara inte hösten blir allt för tuff, antar att barnen snart kommer hem med den typiska höst förkylningssjukan. Men jag har märkt att Alvin står emot lite mer nu, han har ju gått några år på förskolan och är lite äldre. Edvin däremot kommer nog smittas en hel del.
.

Imorgon kommer mamma och Janne för att sova till lördag och på lördag är vi bjudna på kräftskiva hos grannarna :)


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

sötnosen :) Ludwig kör utan fingrar o napp och det känns väldigt skönt men blir svårare med Elwira senare, går ju inte kapa fingrarna ;-)sög själv på tumme förmodligen alldeles för länge :-)



kram!

Kommentera inlägget här :