Möbler

publicerat i Inredning
Med flytt till hus behövs också nya möbler. Eller ja en del har vi som vi gärna vill byta ut, det kommer vi göra också men först och främst måste all renovering bli klar. Helst av allt skulle vi inte vilja ta med några möbler alls (nästan), eller ja våra hemnes byråar+sängbord ska såklart med och Alvins möbler. Men vår soffa, soffbord, matbord, tvbänk vill vi byta ut. Sen kommer vi behöva lite mer för att fylla ut men vi får nog ha lite tålamod med det. I alla fall så har jag nu bestämt vilka soffor vi ska ha, bäst att bestämma det medans Andreas inte är hemma ;) Nejdå men vi köpte två lädersoffor från Duka Home för några år sedan, det var Andreas val för jag ville ha tygsoffor. Redan då ville jag ha en vit Hemnes soffa från Ikea.
Så nu har jag en bild framför mig att vi ska ha en vit 3 sits Ektorp soffa mot en vägg och en bit ifrån ska vi ha en schäslong från samma serie! Visst vit kanske inte är så bra med småbarn kan många tycka, men vi har en fotpall från den serien med svart tyg och det rekommenderar jag inte! Varenda fläck syns och det svarta drar åt sig så mycket damm. Visst fläckar syns lika bra med vit det vet jag och vi/jag får väl tvätta lite mer.. Såg förresten att dom fått in en fin grå färg utifall man tröttnar på det vita!
Ska bara övertala Andreas, kan alltid säga att han alltid får ha schäslongen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pappa:

men ska ni inte ha en snygg divan en stor,

ektorp är ju så tråkiga haha

2:a kommentar, skriven , av Anna:

Ett tips till de vita sofforna är att filt ovanpå så ni slipper så mycket fläckar.

3:e kommentar, skriven , av Erika:

Ektorp hade vi i förra lägenheten. skulle också vilja ha vitt men är nog för lat att orka tvätta typ en gång i månaden (överdragen altså ) eller kanske oftare när man har barn. MEN grymt snyggt är det! :-)



ang. fodrade byxor från lindex. förra årets modell var jag grymt nöjd med, så prisvärda och tåliga! vet inte om de har samma iår? måste kika efter det



kram!

4:e kommentar, skriven , av Maria Rosendahl:

Hej Sandra.



Ektorp är det bästa jag köpt. Vitt går ju ha klorin i och man kan tvätta i 60 grader.

Sen går dom faktiskt att tumla oxå!!! Har jag gjort med mina två soffor. Både sofföverdraget och kuddfodralen. Så vitt är bäst när man har småbarn.

Ha det gott.

Maria

Kommentera inlägget här :