Hjärtformad livmoder

publicerat i Vardag
Jag har en hjärtformad livmoder med en kraftig skiljevägg. Därav har inget av våra barn kunnat vända sig i magen och det har blivit kejsarsnitt båda gångerna. Idag hade jag bokat en tid för spiral hos min barnmorska på morgonen. Åkte dit och i sista sekund kom hon på att jag har en sådan livmoder, var ju ett tag sedan jag var där och hon blev väldigt osäker på om jag kan ha spiral. Eftersom jag har en sådan vägg kanske spiralen bara hamnar på ena sidan i livmodern, ja i alla fall fick vi inte tag på kvinnokliniken så nu måste jag få en remiss för att kanske göra ett UL. Kändes väldigt roligt att sitta där i onödan men tur att hon kom på det.
Edvin är fortfarande lika förkyld och har sovit i två timmar på morgonen, han krånglade inatt så han behövde väl det. Jag skulle också behöva det då båda vaknade kl 06:05.. Alvin hade lagt sig inne hos oss och blev då väckt av Edvin som inte kunde sova. Alvin är på förskolan idag och dom skulle till skogen, tror dom ska äta lunch i skogen med. Roligt för honom! Jag måste nog köpa flytande alvedon åt Edvin. Han vägrar låta mig ta tempen på honom och likadant med den alvedonen vi har, den trycker han bara ut. Han är inte jätte varm men bäst att ha hemma utifall.
Bli frisk nu lilla Edvin..

Kommentera inlägget här :