Söndagsmorgon och förkylda

publicerat i Vardag
Vad jobbigt det är att vakna när man har ont i halsen och är förkyld. Ville verkligen inte gå upp. Men har inte direkt så många valmöjligheter och idag fick Andreas ligga kvar, brukar vara jag som gör det annars. Fast Alvin springer upp dit hela tiden och vill att pappa ska komma ner. Jag vet inte om det blir någon dans för vår del idag, jag har ont i halsen och Alvin har lite hosta. Känns bäst att inte åka dit om vi inte känner oss helt hundra.
.
Edvin vaknade såklart kl 6 istället för 7 nu när vi ställde om klockan och det har jag inte hoppats på :-) Edvin har börjat peka med ett finger och säga titta där, där. Nu gör han det hela tiden och det ser så gulligt ut! Nej nu måste jag dricka något varmt om jag ska kunna prata idag!
.
Idag får vi förresten en diskmaskin!!! Skulle kunna hoppa av glädje, nej men nästan. Jag diskar kanske 5 gånger om dagen nu så det kommer bli så skönt. Klarar inte av att samla på mig massa disk. Andreas pappa gör om sitt kök nu så då får vi ta deras gamla diskmaskin tills vi ska göra om vårt kök. Köpte en tvättmaskin igår också, fast den kommer inte hem förrens på onsdag!
Edvin leker lejon med Alvin!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johanna Annicka:

Det är ju du från igår!



Kolla på http://bit.ly/8ZOKzV

2:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, hoppas det :)



Diskmaskin är guld värt - man diskar ju precis hela tiden när man är hemma!



KRAM

3:e kommentar, skriven , av Martina:

Inget roligt att vara förkyld! Hoppas ni blir friska snart.



Vad skönt med diskmaskin! Det är bland det bästa!

Kommentera inlägget här :