Jag ser det snöar

publicerat i Vardag
Det har regnat lite smått här idag men nu ser jag att det snöar! Det är + grader så inget som kommer stanna kvar men ändå, snart dags att tänka på vinterdäck kanske. Alvin är rastlös och Edvin är rätt gnällig så jag måste nog hitta på något känner jag. Just nu jagar Edvin Alvin i gåstolen och det tycker båda är roligt.
.
Något mindre roligt är att anticimex ska komma hit på måndag, eller det är väl bra men vi tror att mössen försöker ta sig in i vårt hus. Det är inte roligt! Jag hatar dom små rackarna. Fast vi har inte sett några spår inne, inte på kattvinden heller för där är det rent och snyggt. Man ser ganska snabbt om dom är inne i huset så vi tror att dom försöker klättra bakom panelen på utsidan. Ska tydligen vara ganska vanligt nu på hösten när det blir kallt ute. Det mindre roliga med att bo på huset, antar att det är vanligare på landet när man har skogen intill.
.
Nej dags att hitta på något roligt, vad det nu ska vara..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Ja möss är något man får räkna med på landet;)

2:a kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Åhh snö, de varnar för att de ska bli snö och halka här i småland mot em/kvällen.



Möss..inget skoj :-(



Hoppas du och prinsar kommer i väg på något skoj, har ni ngt lekland i närheten?



kramkram

3:e kommentar, skriven , av Hemma hos Katta:

Nej men snöar det hos er i V-ås? =) Enligt dagens tidning skulle vi också få snö idag men just nu lyser den med sin frånvaro. Mest blåsigt och kallt här i Närke...



Fy fasiken för möss inomhus. Tur att ni tar hem Anticimex så dom små rackarna inte sprider sig.



Måste även berömma dig för att du är så snäll och kommenterar inne hos mig! Usch, jag är urdålig på att kommentera men ibland så ;)



Ha en fortsatt fin dag med dina sötnosar till killar!



Kraam kraam

4:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Allt har sina för- och nackdelar helt enkelt :) Hoppas Anticimex kommer till rätta med problemen! Här har det också snöat i natt (iaf enl maken som jobbade och såg det) men vi har inte en gnutta kvar på marken. Som tur är kankse, vi har inte bytt till vinterdäck än!



Ha en fin kväll, kramar!

Kommentera inlägget här :