-5

publicerat i Vardag
Imorse när vi vaknade vid 7 var det -5 ute! Rena rama vintern. Dags att börja titta efter vinterskor om det fortsätter så här. Brr.. Kallare än så här behöver det väl inte bli ;-) Idag ska vi gå ut och gå en långpromenad tänkte jag men väntar nog lite innan vi tar oss ut.
.
Edvin har lärt sig säga mamma, roligt men nu går han runt och ropar/gnäller mama mama mama.. Igår när han blev trött ropade han efter mig hela eftermiddagen. Lite stressande att höra det hela tiden men roligt att han inte bara säger pappa :-)
Nu börjar solen komma fram så det kanske blir varmare snart! Tur att vi kan göra en brasa!
Jag hoppas Edvin börjar krypa snart fast då måste vi barnsäkra lite här hemma med bland annat trappgrindar. Skönt att i alla fall Alvin kan gå i trappor utan problem!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara:

Godmorgon!

Ja jag har hört att dem spått en riktig vargavinter, kallaste vintern på länge! Få undrar man hur kallt det är för förra vintern hade vi i snitt 17 minus här i Jönköping dagligen med blåst från Vättern så man knappt kunde gå ut...kan det bli värre än då?? Bäst man får köpa termobyxor till mig också ;)



Tunikan jag hade på mig kommer från

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Oj det blev fel där :)

Tunikan kommer från Miss Erwing!

Ha en mysig lördag,

Kram

3:e kommentar, skriven , av Katrin:

Tack gumman :)

Vad roligt att han säger mamma nu också, det bet ju oftast hur de ska göra för att linda en runt fingret ;) och vi fastnar såklart direkt för hursom är de ju underbara :)

Ta hand om er, kramkram

4:e kommentar, skriven , av Caroline - Ellas mamma:

vi hade också riktigt kallt och minus här i morse.. men detär ju faktiskt snart november. hoppas ni får en mysig lördag..kraaaam

5:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Det är ju mysigt när de börjar säga mamma, mamma med den där söta rösten :) Man smälter ju.

6:e kommentar, skriven , av Britta Bloggar:

Åh det är så härligt när de säger mamma! Stinas nya favoritord är titta!

7:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Roligt att han sa pappa först :) Annars ligger väl mamma nära till hands, när de börjar göras mmm-ljud och så.

8:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Stora killen! Tiden springer... Tänk att han kryper när som helst! Jag vill inte tänka på att Alice inte ens har tre månader kvar tills 2 år...



Usch, läste en kommentar ovan om att det spåtts vargavinter, håller helt med - vad var i såfall förra vintern??? Fast här i Dalarna hoppas vi på massor med snö och kyla så vi får en riktig vinter!



Jag har haft feber idag med så helgjobbet fick bli sjukskrivning för mig... :(



Ha en fin kväll, kramar!

9:e kommentar, skriven , av Rövarmamman♥:

Duktig kille:) så söt! Hoppas ni mår bra o att ni får en fin kväll!KRAM

Kommentera inlägget här :