Vilket väder

publicerat i Om mig
Vilket väder! Det var inte direkt roligt att köra för att hämta hem Alvin. Fick sladd när jag skulle svänga av stora vägen men kände att jag hade kontrollen som tur var och det hände inget. Blev dock lite rädd måste jag erkänna. Andreas bokade in min bil på eftermiddagen för däckbyte men jag vågade inte köra när jag hade barnen hemma så han åkte för att hämta den. Men det var så halt (vi kom knappt upp för backen in på området här)så han bytte själv däck här hemma och tog sedan min bil tillbaka då hans inte har vinterdäck. Vi stod och kollade på honom när han skulle flytta på sin bil för att komma ut med min, han kunde knappt köra framåt eller bakåt. Tillslut kom han ut. Alvin tyckte det var lite roligt!
.
Nu väntar jag på honom då han fick veckohandla på vägen hem. Barnen sover sött. Edvin var såå trött då han bara sovit mellan halv tio och elva idag, inget på eftermiddagen. Han tog min hand och la sitt huvudet där, sötisen! Han somnade innan kl 18. Snart dags för honom att börja sova en gång per dag och då efter lunchen. Bäst att ändra det snart så han har rutinerna inne inför förskolestarten!
.
Kör försiktigt därute!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, det var jättefint :)



Usch, vad otäckt att få sladd. Skönt att ha vinterdäcken på nu! Vädret kan ju skifta från en dag till en annan och man är ju extra försiktig med de små därbak.



KRAM

2:a kommentar, skriven , av NINNIE:

åååh alvin! vilket fint namn! :)

3:e kommentar, skriven , av I väntan på Liten - Gravid i vecka 32:

Nej men gud så mycket snö! Hej vinterland! :D

4:e kommentar, skriven , av Therese:

Vår trapp är också hal, men vi har sattdi halktejp (eller vad man ska kalla det) och ändå halkar jag. Så klantigt. Tur att det gick bra ändå. Kram

5:e kommentar, skriven , av steph:

najss blogg :)

6:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Vi har inte haft samma snöoväder här - än... Men det väntas under natten så jag lär gå upp lite tidigare imorgon för att hinna till dagis i tid!



Tänk att Edvin börjar bli så stor att det är dags för förskolan... Han var ju nyss bebis!



Hoppas ni får lite snö kvar så att barnen får leka lite ute i den imorgon!



Kram :)

7:e kommentar, skriven , av ellenojag:

Oj va mycket snö ni har!

det kanske är bäst att boka in en tid för vinterdäck, snart kommer väl snön hit ner också!



hoppas allt e bra med er! kramar

8:e kommentar, skriven , av Helenas Hem -Om livet på landet:

Oj vad ni har fått snö.

Vi har inte fått någon snö alls. Eller ja...nu snöar det förstås. Får se hur det ser ut i morgonbitti. Ja just det, jag ska nog ta och SOVA lite kanske.

Kör försiktigt!

KRAM

Kommentera inlägget här :