Torsdag

publicerat i Vardag
Torsdag!
Blir osäker på dagarna när jag bara är hemma men idag är det torsdag har jag kollat upp. Dagisdag för Alvin så han är där och Edvin sover just nu. Jag höll honom vaken till 11 idag så vi får se när han vaknar. Han själv började med att sova över lunchen och då är han inte trött vid 14 när han brukar sova sin andra gång så nu kör vi "sova en gång om dagen". Det fungerar rätt bra men inte på kvällarna. Vi har kommit på att Edvin tror att han sover sin andra gång när han egentligen ska sova för natten. Han vaknar jätte ofta och skriker, igår fick vi lov att ta upp honom men han somnade om rätt snabbt ändå. Lika bra att ta det nu innan dagisstart och skola för min del.
Bilderna blir åt fel håll på bloggen trots att jag har roterat dom..
.

Idag har Edvin på sig pikébody från Lindex, Kofta från H&M och Alvins gamla byxor från Kappahl. Hittade en del barnkläder från Alvin när vi flyttade. Tyckte väl att det fattades en massa..
.

Nu ska jag göra mig klar för på eftermiddagen ska jag på ett seminarium.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika- mamma till två små:

såg att jag missat svara på en fråga du ställt.. Ludwig har strl 86 i sina MOLO lurv overaller och när jag köpte den var den lite stor, nu är den mer "perfekt" i storleken men inte för liten :-)

2:a kommentar, skriven , av Martina:

Roligt med seminarium. Ha en fin kväll!

3:e kommentar, skriven , av Linda:

hej

var gärna med i mina tävlingar:

*vinn en personlig almanacka

*Vinn ett valfritt basplagg från missäy

(länkar i högerspalten)

4:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Jag tror att du har en liten kille som går därhemma snart... Bara Alice kom upp själv gick det supersnabbt tills att hon började ta sina första stapplande steg! Men jag hoppas för er skull att han låter vänta på sig :) Å andra sidan är det ju skönt om de börjat gå när de börjar förskolan... Alice har två dagiskompisar som börjat dagis precis då de fyllt ett och ingen av dem kunde gå... det blev tufft för både dem och för förskolelärarna! Men men, allt går ju :) (vilken ordvits, ha ha - inte meningen!)



Sv; kul att Alvin verkar minnas! Jag har själv mina allra första minnen från tvåårs-åldern, bara några enstaka, men jag tror säkert att minnet är mer utvecklat än vad man tror... Han vänjer sig nog snabbt vid snön igen :)



Ha en fin helg, kramar!

Kommentera inlägget här :