Söndags kväll

publicerat i Vardag
Så var det söndags kväll igen och helgen slut. I helgen har vi haft besök, bakat kakor, bakat lussekatter, Andreas har jobbat, druckit glögg, vi har varit på julmarknad. Alvin red på julmarknaden och köpte en mugg med ett lejon på.
.
Idag på eftermiddagen var jag även en sväng till Toys´R Us och barnens hus för att kolla efter julklappar men kom hem tomhänt. Är inte helt hundra på vad vi ska köpa. Tror faktiskt vi skippar paketkalender detta år, vi hade förra året och den var uppskattad men det är mest små saker som inhandlas och ej används senare. Funderar kanske på att ge ett större paket varje advent. Tänkte i sådana fall köpa adventsiffror för att sätta på varje paket så blir det en som en "liten kalender". Får se hur jag gör.
'
Nu ska jag ta en dusch och inte göra så mycket mer idag. Är kallt i badrummet nu för Andreas har grundmålat fönstret så det står öppet. Brr..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, det är ju ganska nära in på julen. Men kanske lite roligare att fylla i början av året ändå :)



Att ge en present till advent är nog inte så dumt. Onödigt att köpa småsaker bara "för att", som du säger. De blir kanske ändå bara liggande.



KRAM



2:a kommentar, skriven , av Sara:

Det var längesen jag var inne och kommenterade nu trots att jag läser din blogg varje dag! :)

Tycker det är så kul att följa med alla projekt med huset nu när man själv bygger hus! Vi är inte klara med val av kakel o klinkers i badrummen. Heller inte med färg o tapeter till alla rum men annars är det mesta klart.



Du, jag undrar vilken storlek du tog i den mysdressen från H&M? Jag hade nog behövt M i jackan men S i byxan så frågan är vilken storlek man ska välja eftersom den säljs i set..?



Hoppas du/ni har en mysig kväll!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Helenas Hem -Om livet på landet:

Paketkalender är nog roligt/mysigt för barnen, men mina har aldrig fått det. :) Paket varje advent lät ju jätteroligt. Bra idé.



KRAM

Kommentera inlägget här :