Torsdag

publicerat i Vardag
Fint väder vi har idag med, har hört att det ska bli kallare igen men det vill jag inte. Är lite svårt att klä på Alvin och Edvin bara, speciellt Edvin för Alvin säger ju själv till om det är varmt eller kallt. Tänkte att vi skulle ta och gå ut men Edvin sover fortfarande och jag tänker inte väcka honom för det var inte lätt att få honom att sova idag. Idag var vi på knopp utflykt på Alvins nya förskola, hans grupp heter Knopp. Han går i den minsta gruppen men jag tror att han kommer få gå med de äldre till hösten, finns tre små "grupper". Tror det är 1-3 i hans grupp och han är nog den äldsta, lite små tråkigt för honom när det mest är 1 och 2 åringar. Ska höra med dom hur det blir till hösten. Dock är alla tillsammans mycket också så egentligen är det en syskongrupp som det kallas med 1-5åringar. En jättebra och stor lekpark har dom i alla fall som det finns massa roliga saker på, som stenar, stockar, en stor båt som dom byggt, lekstuga, sandlåda, hästar och bilar som är byggda av stockar mm. Skugga är det också! Tror detta kommer bli bra. Idag ville Alvin inte gå hem så imorgon ska jag gå ifrån en liten stund, blev aldrig så idag.
Det är lite små jobbigt att ta med sig Edvin faktiskt då jag hellre hade velat fokusera på Alvin men när vi är ute går det för det mesta bra för någon gång somnar ju Edvin. Andreas kan ju inte vara ledig nu så Edvin får hänga på. Fast nästa vecka får vi se om Andreas kan följa med Alvin en dag.
Nu är det dags för något mellanmål..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

Kul att det verkar gå bra med inskolningen! men förstår att det kan bli lite jobbigt att ha lillen med så du inet helt kan fokusera på alvin.



Ja det var på vallby vi var, visste inte vad det hette :-) hade ingen aning om att det fanns ett sådant ställe här men nu vet jag :-)



trevlig kväll!

Kommentera inlägget här :