Sol, möte och trött

publicerat i Vardag
Sitter och försöker hålla mig vaken här.. Vill helst inte somna innan Andreas kommer från gymmet. Jag har inte varit på gymmet på ett tag nu, har dock sprungit och sådant hemma men skulle nog behöva ta mig dit någon dag. Fast på sommaren tränar jag hellre hemma + att dom inte har lika bra öppetider heller.
Har varit på möte på Alvins dagis på kvällen, var jag och två andra nya föräldrar. Fick information om jour och städning. Är bara städning en helg per termin nu förut var det någon förälder som städade varje dag men kommunen låter inte de privata förskolorna ha kvar den lägre avgiften som vissa föräldrakooperativ brukar ha, så nu är det mindre städning istället. Känns ganska skönt det med att inte städa så ofta! Jag tror det kommer bli bra, har fått ett bra intryck och Alvin är överlycklig över att han får äta mat på dagis igen som han säger. Jag med för det är alltid lika svårt att komma på både lunch och middag :-)
Vi har varit ute ganska mycket idag, var ute och gick en långpromenad också! Härligt att solen har visat sig! Edvin det matvraket åt upp en hel lite bruk med potatis och palsternacka idag. Första gången! Tror palsternacka är en ny favorit. Hoppas på vi får in lite bra rutiner för hans mat nu när inskolningen är över..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

Ja semifeddon var supergod! och med extra jordgubbar som dekoration blev det ännu smaskigare ;-)



vad skönt att inskolningen gått bra! vi har ingen städning på förskolan, himla skönt faktiskt ;-) men man ska väl inte säga så för då kommer de väl införa det med snart.

Vad duktig han är lillkillen som äter så bra! Ludwig är inte alls intresserad av mat så han kör jag fortfarande smakisar med men inget tycks vara speciellt gott, hoppas det vänder. men han går ju upp ivikt och mår bra i övrigt så då är det väl ingen fara :-)



kram!

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Vad söta ni är! Känner igen det där med tröttheten, ibland blir man SV: tack och hoppas ni får en fin dag!

Kommentera inlägget här :