pisshungrig

publicerat i Alvin
Pratade med Andreas i telefonen på eftermiddagen för att höra när han skulle komma hem idag och för att han skulle köpa med sig mat till mig eftersom han skulle tillbaka senare. Säger att jag är pisshungrig och vill att han kommer hem tidigare än han tänkt. Brukar väl inte gå runt och säga att jag är pisshungrig valde det ordet just då bara.
Sen hör jag Alvin som nyss ätit säga "mamma jag är också pisshungrig vill också ha hamburgare". Lät så roligt just då och det var väl inget jätte farligt ord men nu gäller det att tänka på vad man säger.
Han har fått väldigt bra öron på sistone. Han kan leka i ett annat rum sen kommer han och frågar om det jag sagt till någon i telefonen eller liknande som jag inte alls trott han hört.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina - Glamourmamman:

Haha, ja man får vakta sin tunga nu för tiden! Jag har en ful ovana, att svära lite för ofta, och det är inte bra med en 3,5-åring med stora öron ;-)

2:a kommentar, skriven , av Alexandra:

Ha ha... Bra ord ;)

3:e kommentar, skriven , av Therese:

Hahah. pisshungrig:) Dom lär sig snabbt de där små. Vi får nog också börja tänka på vad vi säger snart. Äen fast inte Mira pratar så mycket än så förstår hon ju allt man säger.



Hoppas du fick en mysig morsdag igår

Kommentera inlägget här :