Kläder

publicerat i Alvin
Idag har jag och Alvin varit nere på stan och shoppat kläder till han och Edvin. Alvin ville ha sin vagn så det var bara att gå ner i förrådet och ta fram emmaljunga scooter. Lite ovant att köra med fyra fasta hjul igen när jag skulle svänga, tur att den är lätt. Alvin sitter helt klart bäst i den då den är mer upprätt i ryggen fast han klagar inte i den andra heller. Blev ganska mycket klädshopping. Blev från PoP, Lindex och H&M. . Sen skulle vi köpa sandaler till Alvin från kavat men då stängde dom precis så det får bli en annan gång. Alvin var en ängel i vagnen och somnade inte heller som tur var. Höll han dock vaken med en varmkorv på vägen ner och då fick han även en klubba av kiosken så då hade han den att roa sig med också! Skulle dock behöva köpa fler byxor till Edvin och shorts till Alvin men det var så mycket folk ute så jag orkade inte gå runt mer.
Alvin tidigare i veckan då han skulle visa sina nya mjukisbyxor från Nova Star. Fick ju en lapp om vad vi helst ska ha för att klä barnen rätt på hans nya förskola. Dom är ju ute en hel del och jeans är väl inte det bästa. Men jag tycker det är så svårt med snygga mjukiskläder till pojkar. Flickor kan ha leggings, tights mm men det utbudet är dåligt till pojkar. Jag kan klä Alvin i de flesta färger men för flickiga kläder kan jag inte klä honom i men alla är olika. Men det jag skulle komma till är att Nova Star har fina kläder!

Kommentera inlägget här :