Inskolningsmöte

publicerat i Alvin
Idag har vi varit på inskolningsmöte på Alvins nya förskola/dagis, blir alltid att jag skriver dagis fast jag är mycket väl medveten om att det heter förskola.. Sak samma.. Det gick bra och jag fick ett bra intryck! Alvin började leka nästan på en gång så det känns bra, själv inskolningen börjar inte förrens om en vecka då denna vecka är kort. Förskolan har en egen kokerska, barnen sover ute i sina egna vagnar, dom försöker vara ute den största delen av dagen och nu när det är bättre väder har dom ätit alla mål ute vissa dagar. Självklart är dom även inomhus. Hoppas det ska bli så bra som det känns. Det är ett föräldrakooperativ så vi kommer även behöva arbeta på vissa jourdagar och vår/höst städa sen även städa någon dag vissa helger. Jag tycker det ska bli roligt att få mer inblick och vara med mer i verksamheten så nu hoppas jag det ska fungera bra så att vi får ihop det rent tidsmässigt.

                                                    Edvin var hos min pappa och Emma idag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej!

Ett litet tips!

Om du gillar tv så finns det en nystartad tvsida som heter:

http://tvminnen.blogg.se

Du kan själv vara med och tycka till och påverka vad det ska stå om där.

2:a kommentar, skriven , av carolina:

bra med egen kockerska och grejer, så dom får bra mat och kan växa ordentligt dom små liven :)



jag säger också dagis föressten, haha :)

Kommentera inlägget här :