1 maj

publicerat i Alvin&Edvin

Idag är det 1 maj men inte direkt något vidare vårväder. Snart borde väl sommarvärmen komma tycker jag. Vi var bara hemma igår på valborg, lika bra det då det började regna lite senare. Nästa år kanske det blir att titta på brasan.


Var till bvc med Edvin igår och han väger nu 5990g och är 61,7cm lång. Han hade i alla fall gått upp i vikt vilket var skönt. Han äter ju lite lite kan jag tycka och ganska ofta. Dock har hans kurva inte direkt gått uppåt men inte riktigt nedåt heller men hon tyckte det var bra att jag börjat ge grötsmakisar.

Fick även tips om en risgröt som ska finnas på apoteket från semper som är mjölkfri från 4mån annars finns EnaGo på matvaruaffärer men den är från 6 mån. Var in på alla apotek på stan igår men ingen hade gröten. Ett av apoteken kunde beställa den åt mig, de andra sa att den blivit återkallad men när jag kom så var det bara vissa datum som var återkallade så då åkte jag till erikslund och där kunde dom inte få hem den förrens i juni. Var tydligen ofta slut på de mjölkfria alternativen. Känns ju roligt, blir att köpa på sig om han tycker om gröten.

När han fått in en måltid med gröt på eftermiddagen ska vi testa ge smakisar av potatis mm.

Nu ska jag titta på när Alvin&Andreas göra havrebollar som fanns som recpept i senaste Body. Något bättre alternativ till chokladbollar.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma:

hihi så söt :) hur gammal är han nu?

2:a kommentar, skriven , av Erika:

ja det var ju inget höjdarväder igår, så vi skippade också brasan. men som sagt näsa år kommer det också kanske uppskattas lite mer av E :-)

Kände doften av brasan och såg röken från stora torget här iallfall, hihi ;-)



3:e kommentar, skriven , av carolina:

har kikat i receptet på havrebollar förut faktiskt, tror jag har något recept i min blogg. gott och fräscht. men idag är det lördag, så jag har moffat morotskaka och ikväll blir det glass, haha ;)

synd att gröten var slut, men väldigt bra att det fanns! finns ju många apotek och välja mellan numera också, jag är nästan lite förvirrad, haha ;)

4:e kommentar, skriven , av Petra Bloggar:

lille skrutt, han är ju så vansinnigt söt!

5:e kommentar, skriven , av Erika:

chokladmoussen blev super, ska fixa recept :) skulle vilja prova egen chokladpudding med någon dag.



Ha en skön söndag!

6:e kommentar, skriven , av Sandra svarar:

Matilda: Edvin är 4mån :)

Petra: Edvin tackar :-)

Erika: Ja chokladpudding är inte heller helt fel! Kram

Carolina: Våra havrebollar var dock inte så goda, tyckte dom blev lite torra :-) Men det finns nog fler recept!

Kommentera inlägget här :