Så var det kväll igen

publicerat i Vardag


Så var det kväll igen! Idag ska jag inte träna, känner nog att jag behöver en liten vilodag fast egentligen känner jag mig lite lat idag. Vädret gör mig inte på topphumör sen var eftermiddagen lite gnällig efter att mamma och Janne åkt hem. Edvin sov så lite mot vad han brukar och Alvin sover ju inte på dagarna så då blir det lite smått kaos innan Andreas kommer hem. Ska bli intressant och se hur det ska gå när Andreas åker bort på utbildning snart igen.

Vi var en sväng på ikea och jag och Alvin blev bjudna på lunch. Alvin sprang runt som en galning och var överlycklig för han slapp åka vagn/kundvagn. Sen lekte han i ikeas lekrum. Var en tjej som var lite äldre som också lekte där men hon ville inte att Alvin skulle vara där och han försökte ge henne kastruller mm. Hon sa att han var dum och inte fick vara där. En gång försökte hon nästan putta bort Alvin. Hennes föräldrar såg jag inte ens röken av. Nog för att Alvin också kan puttas och vara lite elak det vet jag men jag säger åt honom och lämnar inte han utan uppsikt i ett lekrum. Vi satt precis utanför så jag såg alltihopa men sa inget för Alvin gick och åt upp sin mat istället.

Jaja nog om det, blev mest störd över att dom lämnade henne där och inte tittade till henne. Lite små"dumma" kan alla barn vara. Alvin är rätt bra på att puttas han med ibland..

Kommentera inlägget här :