Mellanmål

publicerat i Träning


Jag har blivit skadad av allt träningssnack och kostsnack mellan Andreas och Danne så jag försöker hänga på jag med. Proteiner är viktigt likaså mellanmål. Kan ärligt säga att innan Alvin föddes åt jag itne så många mellanmål. Nu äter jag äpple, bananskivor med kanel och keso (proteinkälla). Alvin äter havregrynsgröt med kanel.

Har nog inte skrivt det men Andreas äter ju en liten diet nu. Han började för någon vecka sedan och den pågår till 1 maj. Andreas är smal men har fått större mage, fett runt buken. Smala männsikor har ju en tendens att bara få fett runt buken. Så nu har han och Danne slagit vad. Andreas ska gå ner 12 cm i midjemått och Danne ska bygga upp sig så han ska gå upp några kilo. Kan säga att Andreas har gått ner nästan 10 cm på 3 veckor! Fattar knappt att det är möjligt.

Han äter inte efter någon speciell diet men det liknar väl GI. Jag äter ungefär som han jag med eftersom han lagar maten åt oss på kvällarna. Väldigt lite kolhydrater, lite fett och mycket protein. GI kör väl med ganska mycket fett. Är inte så insatt i den. Han tränar ungefär som vanligt + att han har sprungit någon runda. Sen äter han lite mer på helgerna som någon pizza eller liknande. Jag är inte så förtjust i mackor och pasta egentligen så det där med att ta bort det tycker jag inte är så svårt. Vi äter inga mackor utan mycket kesella, keso (jag), ren proteinshake (inte sån med kolhydrater). Till maten äter vi mycket sallad som broccoli, ärtor, morötter mm. Protein är väl det enda som man kan äta för mycket av för det omvandlas till energi om jag inte har fel nu. Kolhydrater är ju inte bra att äta för mycket av, om jag gissar rätt så blir det glukos och det bildas fettdepåer. Fett är inte heller bra att äta för mycket av fast det är väl ingen nyhet.

Jag gillar egentligen inte att hålla på med massa dieter och jag äter inte lika strikt som Andreas utan äter lite godis då och då. Sen tror jag inte att det finns någon diet som passar alla utan man ska nog dra ner på det man har svårt att sluta med och äta mindre utav allt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av martina:

keso är riktigt gott :D

2:a kommentar, skriven , av emmaa:

Gi äter man inte så pass mkt fett det är mer fett när man äter LCHF..

3:e kommentar, skriven , av Sandra svarar:

Martina: Ja det är ju det :)

Emma: Ja då är det väl mest fett man äter, eller jag inte bara då..

Kommentera inlägget här :