Godkväll

publicerat i Edvin



Dagen har gått snabbt idag! Mamma och Janne kom imorse och åkte hem på eftermiddagen, syster åkte också med dom hem. Jag och mamma var till bvc på Edvins läkarbesök.

Ang det jag trodde var blöjeksem var kanske svamp som tydligen var vanligt att bebisar fick. Hade jag ingen aning om. Fick lite av en kräm som vi ska testa. Han får vara utan blöja någon gång per dag och på dagarna tvättar jag bara med vatten och ev en tvättkräm från apoteket, på nätterna blir det vårservetter men hon trodde inte det berodde på det. Sen pratade vi om Edvins kräkningar som kommit med nutran, men vi ska fortsätta med det fram tills den 15 då vi har nytt besök. Om det inte blir värre ska vi såklart fortsätta annars får vi kanske byta sort ev tillsätta förtjockningsmedel. Vet inte varför man ger det, hann inte fråga. Edvin hade bara gått upp 200g på en vecka, men jag tycker inte det låter så lite? Alvin var aldrig stor som bebis heller. Huvudsaken är såklart att han går upp och inte ner. 

Andningen lät bra tyckte dom så jag skulle inte oroa mig för hostan, men det gör jag lite ändå tills den går över. Som jag redan vet så sa läkaren att barn som haft RS tidigt i livet kan få svårare förkylningar när de blir sjuka ev förkylningsastma. Vi har ju märkt att Edvin är mer nöjd med mjölkfritt, visst skriker han en del också om man jämför med Alvin. Men Alvin var en väldigt lugn bebis :-) Min bvc sköterska tyckte Edvin var gladare och att hans hud blivit mindre torr! Det tyckte hon var stor skillnad. Jag har köpt miniderm som vi smörjer med men jag har fusakt lite eftersom jag inte vill smörja han på morgonen när vi ska ut, så det kanske var en reaktion på mjölken att han var så torr.

Ja så är statusen nu med Edvin!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

vad skönt att ni ser förbättring =) kanske blir ännu bättre med tiden. kramar emma

2:a kommentar, skriven , av Erika:

nee tiden räcker inte till för så mycket städ som kanske skulle behövas ibland, men jag tycker det är viktigast att åtminstone hålla golven rena så det blir att dammsuga en gång om dagen iallfall, framförallt i köket!

Har haft en mysig kväll här hemma med syster :9 så söt han e i sin elefant pyjamas, gullunge!

3:e kommentar, skriven , av carolina:

vilken hel-mysig pyjamas! sköny att det är lite bättre iallafall.

hoppas lilla bebisrumpan mår bättre snart också =)

4:e kommentar, skriven , av Erika:

fint i den parken tycker jag :) brukade ligga där o sola när jag väntade Elwira då vi bodde rätt nära där då.



Ja id är helt klart bäst =)



Önskar dig med en trevlig kväll! kraam

5:e kommentar, skriven , av Petra:

Tycker 200g låter helt normalt för en v,herregud Nova gick upp 50 g på en v innan jag började m ersättningen,ska bli kul o väga nästa v.Kram på er.

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Vet inte om det gället det samma med små barn, MEn man brukar ju kunna ge förtjockningsmedel när de har själjsvårigheter och så?

Kommentera inlägget här :