Svullo mat

publicerat i Vardag
Andreas är på väg att hämta hem mat till oss. Antar att det blir kebab, var hur länge sedan som helst jag åt det. Ska bli gott. Har inte hunnit med middag till oss idag för Andreas kom hem sent.
Men är riktigt stolt över mig själv som lyckades med en tur till hälla med båda barnen, få in en sovandes Alvin som hann somna precis innan vi var hemma + Edvin i sin stol, 2väskor på armen + lite annat. Vagnen fick stanna i bilen :-) Sen försöka få Alvin på bra humör samtidigt som Edvin blev gnällig, fixa snabb middag till Alvin (korv med bröd hittade jag i frysen som tur var), sen bada båda barnen och lägga Edvin. Edvin brukar man ju få bära på hela eftermiddagarna så det är lite av ett pussel att vara ensam med middag och läggningar. Men både igår och idag har han varit lite nöjdare och igår hann jag laga middag till alla i familjen annars står Andreas för middagen nuförtiden fast det gör inte så mycket för han är ju mycket bättre än vad jag är på det. Jag håller mig oftast till bakningen :-)
Alvin somnade i bra tid han med fast han hann sova i bilen en liten stund, sen var det en olycka på E18 så det var världens köer men jag hann precis svänga in på en annan väg så jag hade tur! Annars hade jag väl fått stått där ett tag och Edvin tappade nappen så han började gnälla därbak. Otäckt med olyckor..
Edvin igår när vi provade lite av Alvins gamla kläder. Edvin blir alldeles till sig när kameran kommer fram!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

sån rolig bild! kul när de gör miner de små sötisarna. Lät gott med kebab,jag har just ätit lasange skönt att vara mätt igen. SV: det är nog så antingen eller men de som är helsvarta känns som vanliga skor. kram

2:a kommentar, skriven , av Alexandra:

Ha ha...Jag ser det. Vad kul!!! :)

3:e kommentar, skriven , av Tova:

Åhh, mums med kebab!! Har älskat sådan svullo-mat ända sen jag blev gravid och även nu när jag ammar... hehe.

Hoppas ni har en skön kväll!

Kommentera inlägget här :