Sol och torsdag

publicerat i Vardag
Visst är det torsdag idag? Ibland måste jag tänka till vilken dag det egentligen är. Blir så när man bara är hemma, fast jag har massor att göra ändå. Jag brukar tänka att det är tur att jag inte fick plugga distans för då hade jag gjort det och det hade inte gått! Då hade jag nog fått vara uppe hela nätterna om jag skulle få något gjort. Med Alvin läste jag sista året på gymnasiet distans och det gick men lätt är det inte, högskola och två barn hade aldrig jag klarat på distans tror jag. Fast då hade ju Alvin fått gått längre på dagis om jag inte var föräldraledig men nej tur att det inte gick som sagt var.
Idag är de SOL! Ska försöka ta mig ut om någon timme, måste bara äta frukost, duscha, mata Edvin, städa lite + lite annat. Hinner nog inte ut innan Alvin ska hämtas men jag hoppas det. Skulle vilja gå förbi stan och titta på PoP´s rea men det är nog massor av folk som vanligt skulle jag tro. Gillar inte att trängas på rea men barnkläder är väl det enda som jag är intresserad av när det är rea. Visst kan man hitta fynd till sig själv med men man får alltid knuffas för att komma fram, sportkläder, skor och jeans brukar vara bra när det reas ut.
Edvin sov hela natten idag med! Han somnade kvart i 6 och sov till halv 7 tror jag och inte åt han något innan han somnade igår för han var så trött. Väldigt bra gjort av min lilla kille! Alvin har kissat på sig inatt. Vi har tagit bort blöjan på nätterna nu då den har varit torr jätte länge men någon olycka för man väl räkna med. Synd bara att vi inte har egen tvättmaskin. Sen hade jag och Alvin världens bråk imorse påväg till dagis men så är det väl med en 3åring som ska göra allt själv. han ville gå och det fick han men vi hade kommit överens om att han skulle åka vagn över korsningen där bilarna åker så fort. Gick bra till en början sen gick det inte alls. Men efter en kvart var vi påväg igen :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av carolina:

jag ska också kika pop rean nu innan barnmorskan :) skulle inte heller klara av heldistans, läser halvdistans nu typ, och det är alldeles lagom!

2:a kommentar, skriven , av Erika:

ja nej det här var ingen höjdare, värker som tusan i kroppen och jag vil bara ligga still fast det går inte...hoppas som sagt det är bätre i morgon. Vill ju inte vara sjuk, och speciellt inte när det e så fint väder!



ja man får välja sina fighter ibland med de små! Elwira vill också göra det mesta själv ovh säger bestämt "Selv!" (själv) och blir skitsur när hon inte får som hon vill ibland, bestämd dam det där!

Kommentera inlägget här :