Måndag morgon

publicerat i Alvin&Edvin
Edvin vaknade vid kvart i 5 imorse och åt mat sen hade jag lite svårt att få honom att somna om men efter x antal nappinstoppningar så sov vi vidare. Alvin hade kommit in till oss inatt så jag ville helst inte att han skulle vakna den tiden för då är det bara att kliva upp. Men sen väckte Andreas mig halv 8 och vi alla hade sovit tills dess. Det händer typ aldrig, värsta sovmorgonen ;) Andreas fick lite bråttom men han tyckte nog också det var skönt med sovmorgon.
Fick igång kameran igår i alla fall! Tur det, skulle vara lite jobbigt att behöva köpa en ny nu när vi spar till renovering. Utan kamera kan vi inte vara.
När Andreas var i duschen imorse sov jag vidare men sen hörde jag Alvin, titta mamma vart jag sover..
Han hade hoppat upp i Edvins säng den busen! Sedan Edvin börjat skratta åt allt Alvin gör så har Alvin blivit lite hårdhänt. Det är lite jobbigt för han ska vända på Edvin hela tiden och kittla honom. Det som är ännu svårare är att Edvin bara skrattar! Så han gör ju inte illa honom men ibland tar han i så hårt att så jag måste säga åt honom då säger han men Edvin skrattar han tycker det är roligt.. Jo men Edvin förstår inte ritkigt att han kan göra sig illa.. Inte så lätt att förklara.. Sen har han börjat kasta med kuddar och då gärna på Edvin! Tur att man inte har så stort så man hör allt. Fast det är värst när jag är i närheten.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra:

Hade en Engla som hoppade över Nova på golv igår hmmm samma här Nova bara skrattar åt allt så man får ha ögon i nacken nu man vet aldrig vad de kan hitta på även om Engla e snäll så vet man inte hon e lite lömsk nu hihi kram

2:a kommentar, skriven , av sandra svarar:

Petra: Ja Alvin är oftast snäll han med och vill busa men ja man måste ha lite koll känner ajg!

3:e kommentar, skriven , av Therese:

Här är det likadant. Mira busar och är ibland lite väl hårdhänt medans Theo bara skrattar. Busungar!



Vilka söta bilder. Roligt att syskonmatcha likadan pyjamas.

4:e kommentar, skriven , av Erika:

hihi vilket busfrö :) Elwira har inte klättrat upp och lagt sig brevid Ludde, fast när han var "helt färsk" så la hon sig ibland i hans spjälsäng där han inte låg där, hehe

5:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Erika: ja ett riktigt busfrö är han :-)

Therese: Ja ibland är det lite roligt att syskonmatcha men sambon tycker inte om det om de blir för mycket ;)

6:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Så söta i matchande pyjamaser. Polarn har mycket bra grejer.

Kommentera inlägget här :