Lite trött och vår måndag

publicerat i Vardag
Sitter här och vilar mig lite, man blir trött av att vara igång hela dagen :-) Alvin sover ju inte så det är full rulle hela dagen lång men det är roligt också fast ibland hade man velat ha 10 minuter och hämta andan! Edvin sov ett längre pass innan lunch sedan en stund i vagnen på eftermiddagen. Han sover ca 2 gånger om dagen nu men en av gångerna brukar han inte sova så länge, ibland 3 gånger om vi är någonstans sent på eftermiddagen för han brukar inte somna hemma den tiden. Han leka lite med Alvin medans han sov på förmiddagen sen efter lunch gick vi ut för att köpa poolen. Alvin blev glad för poolen men nu vågar jag ju inte lämna honom där ute själv, inte för jag skulle lämna honom utan uppsikt när han badar men nu tänkte jag på balkonghoppet han gjorde förra veckan. Balkongerna ovanför oss har sådant där nät för att katterna inte ska hoppa ut, undra om man inte skulle skaffa ett sådant till Alvin ;-) Nejdå nu ska vi ju inte bo här så länge till och balkongen är ändå inte så välanvänd av oss. Den är väldigt liten.
Andreas är på gymmet nu så jag ska kika lite på datorn sen ta en dusch och sätta mig framför tvn, tror inte det är något annat jag "måste" göra ikväll för disken är fixad. Nej förresten så duschar jag när Andreas är hemma igen för Edvin har vaknat till 2 gånger nu. Han somnade om med nappen men han gjorde likadant igår kväll och då var han dessutom vaken ett tag. Imorgon är det dags för bvc + vaccinspruta för hans del!

Kommentera inlägget här :