Kväll och bilnyckel

publicerat i Vardag
Jag och Andreas spenderade ett tag för att leta reda på hans bilnyckel som Alvin alltid tar av oss, våra nycklar, småpengar och telefoner får man typ gömma någonstans för att han inte ska ta dem. Eller lägga högt uppe där han inte når på något sätt, ungefär en stol som han gärna drar fram för att ta ner sakerna. Andreas har inte samma tålamod som mig så han blev irriterad för att han hade bråttom till gymmet då Kalle väntade på honom. Slutade med att han fick gå och hämta min bil som står en bit bort eftersom vi inte använt den på ett tag. Jag hittade nyckeln sedan i Alvins rum bland legogubbarna. Alvin sov så vi ville gärna inte vända upp och ned på allt. Tur att den kom fram i alla fall nu är det bara mina cykelnycklar som är borta. Alvin säger att dom är hos farfar så vi måste nog fråga dem har glömt av det.
Idag har vi inte gjort något särskilt, varit ute lite, Alvin har badat i sin pool, min kompis Moa har varit här och det var trevligt eftersom hon jobbar jämt nu så ses vi inte så ofta! När man studerar måste man ju sommarjobba tyvärr och inte vara ledig som alla andra :-) Fick sms av Xandra att dom är hemma nu efter ha varit på Grekland i två veckor. Vi ska dit nästa sommar så det ska bli roligt! Antar att X är brun som en pepparkaka fast hon säger att hon inte är det, hon brukar alltid bli brunast av alla.. Måste lägga mig i solen någon dag känner jag!
Brist på andra bilder idag så kan jag visa min nya telefon jag köpte förra veckan. En iphone. Tänkte köpa en HTC men Andreas har en sådan så jag kände för något annat + att jag är nöjd med min Macbook så då kan jag lika gärna fortsätta i Apple spåret! Än så länge tycker jag den fungerar bra, är inget telefonfreak så det gör mig inget att nya Iphone snart kommer ut. Mitt nummer flyttas inte förrens i slutet på veckan så jag har inte direkt använt den än bara.. Lite segt att det tar sådan tid.
Nej dags att läsa en bok eller tidning kanske och tänka ut vad vi ska göra imorgon. Kanske en sväng till någon park, känner att jag vill göra något för Alvins skull men i denna värme vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Stranden är väl det enda som är skönt men jag känner inte för att åka dit ensam då Edvin ska vara i skuggan och Alvin är överallt och ingenstans :-)
Alvin i en park förra veckan, favoritparken då den är inhägnad så där kan han minsann inte smita så lätt :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Ibland önskar jag att det fanns larm på allt. Tappade man borten nyckel då vore det ju bara att ringa på den.

Jag vill cokså ha en iphone, synd att de är så dyra bara.

Kommentera inlägget här :