En bra torsdag

publicerat i Alvin&Edvin
Imorse mötte vi upp Erika och hennes barn vid en lekpark här i närheten och var där några timmar, jätte trevligt var det och jag hoppas vi kan göra om det fler gånger! Alvin är väl lite tråkig med att allt är hans i mellan åt men jag försöker avleda honom lite och prata med honom. Inte alltid så lätt med en 3åring har jag märkt. Erika hade gjort goda muffins som hon hade med sig! Sen blev det dags för lunch och då gick vi hemåt.
Sen har Moa varit här och hälsat på och lekt med Alvin medans jag försökte få Edvin att sova. Tack :-) Han var så trött och gnällig men han ville inte alls sova, sen ibland när han legat en stund i sängen blir han pigg och börjar leka med sina fötter och skratta. Sötisen! Tillslut somnade han en halvtimme men vaknade trött igen sen. Kunde iaf dammsuga lite på eftermiddagen!
Sen började jag känna mig stressad inför imorgon, vi ska vara här och grilla imorgon och så därav städningen!Skulle handla ikväll, tvätta och städa. Håller på med tvätten nu och det andra har jag fixat, förutom dammsugning som får vänta tills imorgon. Sen måste jag packa till Edvin och Alvin. Alvin är ganska enkel att packa åt, Edvin lite svårare för han kräks och dreglar ner allt han äger och har :-) Men jag får lägga i lite extra kläder. Sen ska det vara vagn,resesäng,blöjor och mat. Just ja tur att jag skrev detta jag skulle skriva en lista på vad Edvin ungefär äter per dag också.. Ungefär vilka tider nog för att det kan variera men så dom har en aning iaf!
Sen mitt i all stress på ica maxi tappar jag en burk med katrinplommon som går sönder i hundra bitar och jag suckar högt, sen kommer det en som jobbar där och skrattar åt mig och säger att han tar hand om det :-) Jätte trevlig äldre man! Alvin hade sönder min sminkspegel idag också. Tror till och med han kastade den såg inte riktigt men det såg så ut på honom. Den busen! Fast han blev lite rädd när det låg glas överallt och satt väldigt stilla när jag dammsög!
Nej nu väntar tvätten, får bli en bildlös blogg idag!

Kommentera inlägget här :