Torsdagen

publicerat i Vardag

Dagarna går väldigt snabbt även om det känns väldigt lång tid innan Andreas kommer hem ibland när man knappt hinner med allt man borde göra. Nackdelen med att han arbetar i E-tuna är såklart tiden det tar att pendla! På sommaren tar det ca 30min men nu lite längre och all snö gör det inte bättre!

Idag har jag försökt fixat in en visning på huset vi missade i helgen pga av att vi låg på sjukhuset! Hon kunde bara nästa vecka och då är Andreas borta på utbildning tis-fre så det ser ut som jag får åka själv på hustitt. Mamma kommer ner ons-fre så jag hoppas mäklaren kan på torsdag! Vi har länge letat efter hus till och från men det är inte lätt att veta hur man vill ha det, vart man ska bo, renovera, köpa färdigrenoverat mm. Sen är såklart priset en avgörande faktor! Kan ju säga att min mammapenning inte är den bästa! Har ju inte hunnit jobba så mycket så jag får den lägsta, man blir varken rik på att plugga eller vara föräldraledig! Men ja vi vill hellre bo i hus än lägenhet och det finns nog lite utgifter man kan dra in på, tex massa onödig utemat, småhandlingar mm :-)Jag hoppas i alla fall att vi hittar ett hus inom en snart framtid, vem vet det kanske inte blir detta år men förhoppningsvis har vi ett hus tills nästa sommar!

Nu sover Alvin och Edvin så jag ska passa på att kika lite på datorn sen tvn en stund innan Edvin ska äta igen!

Kommentera inlägget här :