Torsdag

publicerat i Vardag

Idag var det inte lika lätt att lägga Alvin men det gick i alla fall! Vi hade besök av Moa samtidigt så jag tror inte riktigt han ville somna. Han kommer nog bli lite ledsen när han vaknar och ser att Moa inte är kvar. Edvin sover också, men han var vaken någon timme innan lunch. Får lov att passa på att lägga Alvin direkt när Edvin somnat så jag hinner få honom att somna.

Funderar på vad vi ska göra på eftermiddagen men det finns nog inte så många alternativ. Kan inte göra så mycket denna vecka med Edvin men ut och gå fick vi göra men nu är det så mycket snö och jag vet inte om det är plogat överallt. Orkar inte dra vagnen genom all snö annars! Hade gärna åkt pulka med Alvin men det är nog bäst att göra det när Andreas kan vara hemma med Edvin :-)

Nu ska jag ordna lite lunch tills Alvin vaknar!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Har inte tittat in här på ett tag. Ser att lille edvin varit sjuk. Fy va hemskt. Förstår att ni var oroliga. Skönt att han är bättre nu iaf.

Vet ni hur han smittades?



Känner igen det där med att man är rädd att de ska väcka varandra. När vi bodde i lägenhet hade jag konstant dåligt samveta för det kändes som att man höll grannarna vakna hela nätterna. Betydligt skönare att bo i hus.

Än så länge har inte Mira vaknat av Theo nåt, men sen är väl det tack vare att jag hoppar upp så fort jag hör att Theo andas högre än vanligt. haha.



Ha det bra! kram

2:a kommentar, skriven , av sandra:

Therese: Ja nu börjar han bli bättre så det är skönt! Nej vi vet inte men jag har varit förkyld ganska länge sen blev Alvin det så jag antar att det är någon av oss som smittat honom! Ja det tänker man också på!

Kommentera inlägget här :