Tillbaka

publicerat i Alvin&Edvin

Har inte haft tid att skriva så mycket här men nu har jag en stund över innan ska jag läsa på inför sista grejen i skolan imorgon. Andreas ska vara hemma med lilla Edvin och Alvin ska tillbaka till dagis sedan julledigheten. Tänkte att det kan vara bra nu när jag faktiskt ska till skolan som vanligt och inte vara hemma med lillebror.

Har haft några tuffa dagar här då Alvin nog reagerat rätt hårt på att bli storebror ändå, han är trots allt ganska medveten nu! Jag har tagit det rätt hårt och varit ganska nere, får dåligt samvete när jag inte kan ge samma tid till Alvin som tidigare. Han tar ut sin frustration mot mig och inte med Edvin som tur är. Mot honom är han jätte snäll och vill pussas och kramas. Han vill inte alls sova på dagarna när jag lägger honom så det är i princip omöjligt om jag inte vill bråka med honom i någon timme, sen har han börjat slåss mot mig lite ibland. Men han klarar inte riktigt av att vara vaken en hel dag för eftermiddagen blir kaos då som i måndags!

Men idag har Xandra varit här med Adrian och hållt oss sällskap så Alvin har varit en ängel mot de tidigare dagarna! Sen gick vi ut och gick med dom vid lunch så Alvin somnade i vagnen! Skönt. Han behöver inte sova så länge men en liten stund gör stor skillnad. Första turen för Edvin i vagnen och det tar lite tid att klä på två små och sig själv märkte jag ;) Vagnen fungerar bra i alla fall och Edvin ligger väl skyddad!

Var även en på bvc idag för Alvins andra vaccinationsspurta och vägning för Edvin som skrek sig igenom hela vägningen och hans navel ramlade av så då passade vi på att rengöra den ordentligt och då skrek han ännu mer! Han hatar verkligen att ligga och byta blöja och ta av/på kläder!



Nu när Adrian kan sitta och leka hade han och Alvin väldigt roligt, Adrian skrattade åt Alvin iaf :-)


Edvins lilla vakna stund idag, han sover mest! Sen har han lite ont i magen tror jag så vi ska testa miniform droppar som bvc tipsade om! Alvin hade aldrig ont i magen så det är en liten ny situation.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av eamma:

gumman inte ska du tänka så heller.. du kommer räcka alldeles utmärkt till båda dina prinsar,.. men förstår att de är en mega stor omställning. men ni kommer fixa de galant.. =) puss på dig

2:a kommentar, skriven , av Erika:

vad gulliga de är :) den första månaden var smått kaotisk här med! elwira var dock "snäll" från början eftersom hon är ju inte lika stor och medveten som Alvin. Ludwig HATADE också att byta blöja och bli påklädd de första veckorna, hade aldrig varit med om maken! men sedan så slutade han skrika vid de momenten. Den första månaden ÄR galen, men man får ta det lite för vad det är och som vi bägge vet- tiden går fort ;-) kraam!

3:e kommentar, skriven , av Erika:

föressten, är ni med i barnens bokklubb? om- kolla barnposten 8tidningen man får) på sidan 15 där finns bra böcker för barn som nyss fått syskon! om du inte har tidningen så kan jag gärna skiva de olika böckernas namn om du vill

Kommentera inlägget här :