Stress

publicerat i Alvin&Edvin

Har inte ens hunnit äta frukost eller lunch idag, eller ja två smörgåsar då men det räknas knappt. Hade bvc tid idag en timme efter Alvins skulle lämnas på dagis så när vi vaknade lite senare än jag tänkt så blev det stressigt. Jag hann inte riktigt ge Edvin mat, Alvin frukost, klä på alla oss och fixa med skötväskan mm innan Alvin skulle till dagis så Andreas stannade hemma en stund och lämnad Alvin. Var inte klar med Edvin förrens närmare 9 och det blir lite sent att lämna Alvin då när han bara får vara där 3 timmar per dag.

Hann iaf till bvc och sen var det bara att åka hem igen, för att vara hemma ungefär 45 minuter innan Alvin skulle hämtas. Som tur var så följde Emma med hem så hon tog hand om Edvin medans jag hämtade Alvin.

Har precis pratat med placeringsassisternerna på kommunen för förskolan här om de nya tiderna som jag tycker är helt värdelösa. Vet att jag inte är ensam om att tycka så, men dom var inte direkt till så mycket hjälp. Tydligen har de flesta kommunala förskolor här bestämt ungefär lika förutom vissa på glesbygden som hon sa eftersom de oftast har en bit att åka. Men jag fick ringa och kolla själv sa hon för hon hade ingen koll. Vi har ju pratat om att byta dagis ett tag för jag skulle vilja ha ett med mer utepedagogik, men det får inte vara för långt härifrån när vi bara har en bil än så länge. Gärna närheten av högskolan eftersom det kommer bli jag som lämnar/hämtar mest om de inte ska få för långa dagar. Tror det blir att leta efter ett privat som det ser ut nu.

Det jag skulle vilja är att ha Alvin 3 dagar/vecka men då 5 timmar per dag, istället för 3 timmar varje dag. Då kan vi hitta på något de andra två dagarna och han får ut mer på dagis de dagar han är där. Vi har en lista sedan förut på dagis som vi tänkt kolla lite närmare på, kanske kan ta tag i det nu. Skulle vara skönt om de fick sova ute också!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Stina:

Så söta de är!

Men det ser ut på bilden som Alvins ben är borta? hihi.

Hoppas ni hittar en bra förskola! ha en bra dag! Kram

2:a kommentar, skriven , av sandra:

Stina: Haha ja det hade jag inte ens sett :-)

3:e kommentar, skriven , av sofie*:

Usch, låter verkligen stressigt!

Här är det samma regler i kommunen så jag är extra glad för vårt privata dagis som håller sig till 5 timmar 3 dagar i veckan sen när syskonet kommer annars hade jag knappt hunnit hem innan det var dags att köra igen hehe.

Håller tummarna att ni ska hitta en förskola att trivas på snart!

Kram

4:e kommentar, skriven , av Erika:

Vårat dagis + dagiset (samma förskola) men med äldre barn ligger rätt nära högskolan. Om du vill, skriv din mailadress så kan jag skicka någr uppgifter om du vill

5:e kommentar, skriven , av Erika:

ps. glöm inte vara med i min tävling =)

Kommentera inlägget här :