Misstag

publicerat i Vardag

Varför lär man sig aldrig att man kanske inte ska göra 100 saker när man mår dåligt och dessutom är gravid :-) Jag är rätt förkyld och på morgonen är det värst, halsont och både igår och idag var ögonen helt ihopkletade när jag vaknade. Vaknade dessutom före Alvin! Men sen när man varit uppe några timmar känns det bra men nu på kvällen får jag lida för det.. Jaja på tisdag ska jag vara frisk, eller det känns som det skulle vara bra om jag var det i alla fall!

Mamma och Janne har varit här idag så dom tog ut Alvin på en tur i sin bob som är min och min systers gamla, sen tog dom med sig min gamla rosa pulka till Alvin. Sen åkte vi till elgiganten där mamma skulle köpa en ny dammsugare, sen barnens hus, ikea, hälla shopping och nu tror jag vi har det nödvändigaste hemma till bebisen :-) Känns skönt att ha det man vet behövs hemma även om det är nära att köpa det som behövs. Var en sväng på ica maxi också och handlade blöjor, lite tidningar och sådant som är bra att ha.

Andreas köpte även ett par skridskor till Alvin och nu är det någon här hemma som är glad. Han har tjatat om skridskor och hockey i flera veckor nu, han har även fått en hockeyklubba. Vi tror inte han kommer kunna åka men dom ska testa imorgon i alla fall. Andreas visade mig nyss massa klipp på youtube där det var 2åringar som visst kunde åka ;) Men Alvin tycker det är så roligt så det är väl bra att han får testa iaf! När Andreas pappa + fru kom hit idag så visade Alvin sina nya skridskor och gick lite på dem inne, väldigt stolt var han!


Kommentera inlägget här :