Knappt 2 dagar kvar

publicerat i Graviditet nummer 2

Ja nu är det inte långt kvar! Det känns både spännande, roligt och nervöst! Det har varit rätt mycket med allt i höst så jag har nog inte hunnit tänka efter så mycket om vad det innebär med två små :-) Men samtidigt är det nog bra för det kan man aldrig veta innan man står det. Det kommer vara så roligt men även jobbigt vissa stunder tror jag, men det jobbiga brukar man glömma rätt fort! Det ska bli så roligt att se Alvins reaktion och kunna ge honom ett syskon men visst kommer det nog innebära en del avundsjuka. Han är trots allt i den åldern nu!

Det senaste dagarna har nog Alvin börjat förstå att det är något på gång för han är lite mammig och pappig, ska kramas och pussas mycket sen har han vaknat vid 12 två nätter i rad och det är inte likt honom. Han ska åka till sin farfar imorgon och vara där några dagar tills vi kommer hem igen. Förra gången kunde inte Andreas vara med på BB pga av att han precis hade fått nytt jobb och hade planerat ledigheten ut efter BF men Alvins föddes med snitt 2 veckor tidigare. Men denna gång sa vi att han ska vara med även om han inte får sova kvar på den avdelningen man ligger vid kejsarsnitt. Han vill ju såklart vara med och jag vill gärna ha honom där.

Alvin har pratat om flera dagar att han ska åka till farfar och spela bandy med Adam (andreas lillebror) men usch jag har inte varit från honom så många dagar förut, det känns väldigt jobbigt måste jag säga.. Kommer säkert vara kvar tills fredagen, det var jag sist och då gör de även pku-prov. Tror inte jag kommer kunna åka hem innan torsdag så då känns det lika bra att stanna kvar tills det är gjort. Men jag vill gärna hem så fort som möjligt! Andreas ska iaf åka och hämta Alvin så han får vara med och hämta oss!

Alvin sa idag att han skulle sova hos farfar och mamma/pappa ska hämta boys.. Alvins ord för barn är boys :-) Så nog förstår han det nog allt lite även om han inte vet vad det innebär!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carolina - Har tävling i bloggen!:

Hej! Hittade just till din blogg, och tycker den verkar urmysig - så hit kommer jag absolut tillbaka! God Fortsättning, kram Carolina

2:a kommentar, skriven , av Tova:

Hoppas det är på G snart, och lycka till :)

kram

3:e kommentar, skriven , av emma:

oh vad spännande det börjar bli =) undrar vad de är för någon liten där inne =) Lycka till imorn gumman

4:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Emma: Ja nu är det lite nervöst :-) Tack!! Hör av mig när det är klart och vi kan.. Kram

5:e kommentar, skriven , av emma:

Ja jag är ju så nyfiken på vad de blir nu så jag håller på att spricka hihi=)

Kommentera inlägget här :