Hemma!

publicerat i Edvin

Nu har jag och Edvin precis kommit hem, eller ja en liten stund har vi varit hemma! Vi beställade en taxi och åkte hem, Andreas jobbar och jag orkade inte vara kvar i rummet på sjukhuset en minut till. Måste nog säga att dessa dagar har varit riktigt jobbiga. Först och främst är man jätte orolig för Edvin som inte alls mådde bra i slutet på förra veckan. Vaknade i torsdags natt och det var 3 stycken inne hos oss för Edvin behövde syrgas då fick jag lite panik eftersom jag inte förstod vad dom gjorde först. Sen har han fått sondmatas till och från fram tills inatt. Vi har ju inte fått lämna rummet eftersom rs smittas och Edvin kan bli smittad av andra som är där så jag har känt mig ganska isolerad. Sen har jag saknat Alvin såklart och han har inte varit på topp här hemma. Han har frågat efter oss och varit lite ledsen, han inte riktigt säga hejdå i torsdags för då visste jag inte att vi skulle få stanna. Får se hur han är nu när Andreas hämtar honom från dagis efter jobbet. Jag kan ju tyvärr inte hämta Alvin då jag inte vill ta med Edvin dit, sen ska Alvin vara hemma resten av veckan med oss.

Edvin är fortfarande sjuk men han har haft bra syresättning hela dagen igår och idag, förutom en stund på natten men det är inget konstigt och idag har han ätit sina mål själv men det tar tid! Vi ska fortsätta mata honom var tredje timme och hålla lite koll på honom! Jag går på nålar här hemma just nu, går dit så fort han rör på sig.. Man känner ju en trygghet med att se syresättning % på honom hela tiden och nu är han utan den apparaten men det var lite jobbigt att se den också, för ibland när den går ner och piper beror det oftast på att man ska byta ställe på foten eller liknande. Blir ett stressmoment!

Om 3 månader ska vi tillbaka på ett ultraljud på Edvins hjärta eftersom dom upptäckte ett blåsljud och ultraljudet visade en förträngning i någon gren. Kommer inte ihåg allt dom sa men det är inget ovanligt och växer ofta bort naturligt.




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Stina:

usch vad jobbigt för er :(

Men skönt att ni fått komma hem nu iaf!! Hoppas ni blir bra allihopa snart!! Kramar

2:a kommentar, skriven , av Erika:

uch, vilken mardröms start ni fått! Men skönt att ni är hemma nu och att han är bättre, verkligen läskigt när de är så små och sjuka. Hoppas han blir helt frisk snarast. styrke kramar från oss!

3:e kommentar, skriven , av Elin:

Åh vad jobbigt :( stackars lille Edvin. Hoppas han blir bättre snart!

4:e kommentar, skriven , av sandra:

Tack för alla era kommentarer!

5:e kommentar, skriven , av Petra:

Skönt att ni fick komma hem,stackars liten:(och stackars dig som måste vara superorolig men nu kan det väl bara bli bättre:)ammar du honom nu eller?stora kramar tll er.

6:e kommentar, skriven , av Evelina:

usch stackars liten och er! Hoppas han blir riktigt frisk nu och inga fler förkylningar kommer på posten!

7:e kommentar, skriven , av Kristin:

Men stackars liten och vad jobbigt för hela familjen. Usch vad orolig ni måste ha varit. Hoppas lillen blir frisk nu. Kram

8:e kommentar, skriven , av Erika:

Ja brödvak är nog det sista du får prioritera just nu. Lille stackaren ser så hemskt ut med slangarna o allt. Hoppas ni får en mysig kväll- trots allt !

9:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ser nästan ut som adrian gjorde med massa slangar och liknande. skönt att ni fått komma hem. Saknar er

Kommentera inlägget här :