Helgen

publicerat i Vardag

Tycker det är tråkigt att helgerna går så snabbt! Men som tur är så går veckorna också oftast fort så det blir helg igen. Igår var jag ner en sväng på stan medans Andreas var hemma med Edvin och Alvin. Var skönt att komma iväg en stund. Kollade på lite kläder och lunchade med Emilia. Köpte lite till mig själv och till Alvin men hittade inget direkt till Edvin. Hade inte tid att titta så mycket heller men det var lite urplockat tycker jag. När jag kom hem så kom Andreas pappa och fru på besök. Alvin fick en snurrfåtölj från ikea som man kan gömma sig i! Man blir lite yr i den :-)

Idag vaknade vi halv 9, skönt!! Jag sov inne hos Alvin som vaknade några gånger inatt. Trodde ett tag han skulle sluta vakna på nätterna men tydligen inte! Andreas tog Edvin inatt så det var skönt att få sova hyffsat bra i alla fall. Men Edvin sover också ganska bra ibland, vaknar oftast bara en gång på natten om vi matar honom sent och sen en gång tidigt på morgonen! Andreas ska åka bort denna vecka(tis-fre) och det ser jag inte fram emot men han ska på utbildning så det är som det är. Vet inte hur det ska gå om Alvin vaknar samtidigt som Edvin vill äta/äter. Som tur är kommer mamma ner på ons-fre och hjälper lite. Vi ska ta tag i Alvins sömn när Andreas kommer hem! Vi skulle gjort det förra veckan men då hamnade vi på barnakuten istället.

Ja annars har vi tvättat idag, plockat lite här hemma, Andreas har tränat och hjälpt min pappa och Emma att flytta ett förråd. Emilia hit en sväng och kikade på Edvin innan hon skulle tillbaka till Sthlm. När Alvin coh Edvin somnat så delade vi på en pizza, bäst att passa på när Alvin sover ;-) Han älskar pizza och pizzasallad den busungen. Annars är mat till mig själv något som är lite svårt att hinna med har jag märkt. Tur att jag oftast har någon matlåda i frysen!

Nu somnade Edvin brevid mig i soffan. Andreas och Alvin är ute och handlar lite och dom skulle köpa med sig pasta hem! Ingen av oss orkar att laga middag idag, jag har haft huvudvärk några dagar och jag tror det beror på förkylningen som aldrig vill ge med sig!!


Blev en rätt dålig bild ser jag nu men här ligger lilla Edvin och sover, imorgon ska vi till bvc!

Kommentera inlägget här :