Förkylning

publicerat i Alvin&Edvin


Idag är Alvin tillbaka på dagis och han sprang glatt in där och började leka. Trodde han skulle bli ledsen när jag gick men det gick bra. Fast han ville inte riktigt att jag skulle gå men han har varit hemma ett tag nu också. Från imorgon går han 08.30-11.30 eftersom jag går på föräldraledighet. Hade dock önskat att vi fick ha honom där 3 dagar i veckan och lite längre istället så han får ut mer när han är där men nu har dom ändrat vid årsskiftet.

Blir nog att ta en promenad när jag hämtar honom så han får sova en stund i vagnen så jag slipper bråka med honom här hemma i timmar. Önskar bara att det inte blir lika kallt som förra veckan igen för då kan vi nog inte vara ute med Edvin så mycket men igår var han då lagom varm i vagnen!



Edvin har blivit förkyld! Måste vara jag som smittat honom då jag var ganska förkyld precis innan han föddes. Alvin är inte förkyld så honom kan det inte vara. Stackars liten! Han får panik när han ska nysa och skriker tills han blir alldeles röd i ansiktet. Har varit och köpt näsdroppar till honom och miniform som vi ska börja testa ge honom för magknipen! Vet inte om det hjälper men testa skadar väl aldrig. Han äter ju ersättning men den med bifidus och det tyckte bvc var bra då den är mildare för magen. Behövde inte oroa mig för att hans bajs var lite trögt för det är normalt när de äter ersättning, kommer knappt ihåg hur det var med Alvin.. Han bajsar ju flera gånger per dag så det är troligen mer gaser han har..

Nu sover han i alla fall men han hade haft ont imorse när Andreas var hemma med honom när jag var i skolan.

Kommentarer :

2:a kommentar, skriven , av Elin:

Jättesöt Edvin är. Vi hade magdroppar till Evangeline när hon var spänd och lite trög i magen i början. Det är ungefär som proviva för oss vuxna. Bara naturliga ämnen. Jättebra var den.

3:e kommentar, skriven , av Erika:

Föressten hur många timmar får ni ha Alvin på dagis per vecka? vi får ha Elwira 15 timmar 3 dagar i veckan

Kommentera inlägget här :