Eftermiddag

publicerat i Vardag

Skrev ett inlägg vid lunch men hann aldrig bli klar innan Edvin ville ha mat sen vaknade Alvin men nu sover Edvin och Alvin tittar lite på film. Både igår och idag har jag faktiskt fått Alvin att sova lite på dagen här hemma. Ett tag var han ju hopplös, hoppas detta fortsätter!

Edvin samarbetade också, la honom i hans säng när han började bli trött sen fixade jag ordning Alvin och tittade till Edvin som såg ut att precis somna men när jag kom ut efter en halvtimme var Edvin fortfarande vaken men nöjd. Sen såg det ut igen som han skulle somna så jag tog en snabb dusch men han var fortfarande vaken när jag kom tillbaka. Skönt att han kan ligga och vara nöjd ibland! Men precis när han faktiskt somnade blev han hungrig så sen blev det lite kinkigt när han blev övertrött. Roligt att han börjar vara vaken längre stunder!

Annars hade dagen gått i ett, har inte mycket tid över med två små kan jag säga. Men det är såklart fler bra stunder än jobbiga men 2-3års trotsen är inte att leka med kan jag tala om :-) Men Alvin är jätte söt med Edvin och det är så roligt att se. Han ger honom sina nappar, pussar och kramar! Det som är jobbigast är att man aldrig hinner plocka undan innan Alvin hinner riva fram allt igen, lite jobbigt tycker jag det är som gärna inte vill ha stökigt omkring mig. Men jag får nog vänja mig! Sen är det svårt att hinna med att duscha och sådana viktiga saker :-)

Kommentera inlägget här :