Edvin sjuk

publicerat i Edvin

Vi var hela kvällen på barnakuten igår och kom hem vid halv 1 inatt med Edvin. Han är ju förkyld och igår natt hostade han jätte mycket. Sen under dagen var bättre men på eftermiddagen blev det värre och jag ringde sjukvårdsuplysningen en gång och då skulle vi avvakta. Sen blev han mer slö och jag väckte honom för mat vid fem sen somnade han igen direkt och fick fler hostattacker. Han får panik när han hostar och blir alldeles röd i ansiktet sen låter det som han inte får luft. Sen vid nästa matningen tog jag också upp honom men då sög han nästan inte alls sen blev det värre med hostan och då blev jag rädd. Sen kräktes han upp all mat han fått i sig.
Första tanken var direkt rs-virus.. Han har låter ansträngd när han andas och piper lite, sen har han jätte jobbig hosta och är slö..

Dom kollade hans syressättning och lungor och syressättningen såg bra ut. Lungorna lät hyffsat sa läkaren men eftersom vi fick åka hem så borde det ju inte varit någon fara. Sen fick han inhalera natriumklorid? tror jag det var så då blev det bättre.

Nu tycker jag det är likadant igen! Edvin har inte alls ätit mycket idag och mest sovit förutom när han hostar och piper.. Han är hes så han låter jätte konstigt, sen är han jätte täppt i näsan men inget hjälper tycker jag. Fick med mig något jag ska skölja näsan med men det blev inte så mycket bättre. Ska göra det igen snart.

Nu ska jag se om han vill äta något nästa gång annars måste jag nog ringa igen. Dom sa att jag skulle höra av mig om han inte åt, blev sämre eller fick feber. Så otäckt när han är så liten!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra:

usch vad otäckt,så liten o redan sjuk krya på honom stora kramar till er!

2:a kommentar, skriven , av Erika:

nej usch vad jobbigt! är ju som sagt riktigt läskig när de är så små! hoppas det blir bättre fort, fort!

Kommentera inlägget här :