Edvin 3 veckor

publicerat i Edvin

I tisdags blev vår lilla Edvin 3 veckor gammal! Liten är ett bra ord för honom för han väger ca 3460g men borde ha gått upp lite nu när han behållt maten några dagar. Han gick ner lite i och med att han blev sjuk förra veckan men jag tror han gått upp i vikt, får se på måndag hos bvc. Idag känns Edvin mycket piggare och jag tror att han är på bättringsvägen! Tuff start för honom men små barn är starka!

Jag tror inte han har lika mycket magknip längre men vågar inte riktigt skriva det än för han har inte varit sig själv sedan han blev sjuk, men det känns som det försvunnit lite. Han var lite kinkig på eftermiddagen men sen gjorde han ett stort lass i blöjan så då blev det bättre! Fast han har fortfarande lite problem med magen ibland!

Idag har han legat i sitt babygym 2 gånger och faktiskt varit intresserad av sina leksaker där! Han slog till ett mumintroll också och då såg jag på hans ögon att han blev lite förvånad! Så söt!




Synd bara att jag inte riktigt kommer ihåg hur Alvin var vid 3 veckor, man glömmer så fort även om man såklart kommer ihåg en del!



Nu ligger Edvin här brevid mig och är nog lite trött tror jag! Han har precis ätit och nu äter han normalt igen tycker jag! Har rensat ut lite kläder i stl 50 som han snart vuxit ur, eller ja han kan fortfarande ha det mesta i stl 50 men en del börjar bli lite korta. På lördag ska jag köpa en bok till Edvin så jag kan fylla i om honom med som vi gjorde med Alvin! Ska nog köpa en slags dagbok också så jag kan skriva om Alvin och Edvin några gånger i veckan. Vill faktiskt komma ihåg om några år hur det var!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

hihi, ja visst är den rolig :) åh- tänk att han redan är 3 veckor gammal!

Kommentera inlägget här :