Dagens börjar ta slut

publicerat i Alvin



Nu har Alvins och Edvins farmor med familj precis åkt hem och Andreas lägger Alvin nu. Edvin han sover som vanligt. Kommer inte ihåg hur Alvin sov som nyfödd men tycker Edvin sover så mycket dagtid/kvällstid och är uppe sent..

Ska man väcka dem eller låta dem sova? Har för mig att man inte ska störa dem för mycket och att dygnsrytmen rättar till sig till slut. På dagtid har vi ju ljust överallt och det låter rätt mycket, speciellt från Alvin så han borde kunna skilja på dag/natt om någon vecka tycker jag. Men ibland är det jobbigt att vara uppe sent, nu kan man direkt inte vila på dagarna som man kunde med Alvin!

Vi ska i alla fall se fjärde Johan Falk filmen idag och jag har skärt morötter och gjort dipp!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

Elwira verkar vara helt bra nu och jag hoppas verkligen vi slipper, skulel inte vara någon höjdare för mig som ammar dessutom,eller om min lille kille skulle bli sjuk :/

Det där med sömnen beror väl lite på HUR mycket han sover? jag väckte upp Ludwig om han sov för mycket eftersom han var en riktig nattuggla första månaden, somnade liksom runt fyra...

Ha en fortsatt trevlig kväll!

2:a kommentar, skriven , av sandra:

Erika: Vad skönt! Nej hoppas ni slipper bli sjuka så inte den lille blir smittad.. Är maddrömmen att det ska gå vinterkräksjukan på dagis nu. Ja jag brukar försöka väcka Edvind med men ska försöka få honom att vara vaken mer på eftermiddagarna tänkte jag.

Kommentera inlägget här :