5 Januari

publicerat i Edvin

Vid 7 i tisdags var vi på förlossningen och fick ett rum! Sen fick jag dropp, kateter och alla andra förberedelser gjordes. En narkosläkare kom in och pratat med mig om spinalhuvudvärken jag fick sist. Han tog det verkligen på allvar och det kändes skönt. Vi kom fram till att jag inte ville bli sövd och att han skulle testa en supertunn nål att lägga bedövningen med, nålen är redan tunn i vanliga fall och med denna är det svårare att träffa rätt. Men han lyckades träffa rätt. Sen fick vi vara först så vid 9 var det redan dags. Alltid en speciell känsla att förlora känsel från midjan och nedåt sen drar dom i hela kroppen och allt man känner är hur det gungar!

09:30 hörde vi lilla Edvin skrika :) En kille som vi trodde! Jag blev ihopsydd och vi alla fick vara i förlossningsrummet några timmar innan det blev BB. Jag fick smärtstillande och senare än morfinspruta.


Edvin har lite mer hår än Alvin och lite mörkare, om jag minns rätt :-) Men han verkar än så länge vara lika lugn som Alvin även om de sover mest i början. Igår ville jag gärna åka hem med hade ondare då än idag sen gjorde de pku-prov idag så det kändes bäst att stanna för att slippa åka tillbaka. Han väger idag 2980g så lite har han gått ner men det är normal de första dygnen.

Igår på eftermiddagen var det lite jobbigt då jag saknar Alvin mycket men imorgon kommer han hem och efter Andreas pratat med honom så kändes det bättre. Han har så roligt där och spelar bandy hela tiden. Ska passa på att vila lite idag för att röra sig är inte så lätt och imorgon vill jag vara ännu piggare för Alvins skull.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Stort grattis till ännu en liten grabb. Skönt att höra att allt gick bra.

Ja, jag saknade också Mira när jag låg på bb.. ville bara hem. Känns bra att vi åkte hem så tidigt. Det har gått över förväntan.



Hur stor var Edvin när han föddes? Låter som en liten pojke.

Kram

Kommentera inlägget här :