Gäsp

publicerat i Vardag

Sitter här lite småtrött, eller ja väldigt trött måste jag väl erkänna. Dagarna går i ett och jag hinner kanppt med. Har en massa saker jag skulle behöva göra, typ rensa i alla lådor. Vissa lådor svämmar över med saker men det får bli ett senare tillfälle. Har hunnit med att fixa med tvätten idag i alla fall.

Vet inte riktigt vad det är med Edvin om jag ska vara ärlig, han skriker väldigt mycket. Värst är det på dagarna från han vaknar tills han somnar på kvällen. Nätterna är lite bättre. Tack gode gud för det! Han verkar ha lite ont i magen tror jag men han drar inte upp benen och blir röd i ansiktet som förut. Han har också väldigt svårt att somna! Idag sov han kanske en timme sammanlagt innan kl 14 då han somnade och sov tre timmar. Det vore en sak om han inte var trött och var glad men han är jätte trött, gäspar hela tiden och skriker/gnäller. Tog mig flera timmar att få han att sova idag. Han vaknade flera gånger. Fick slänga i mig lunchen som vanligt. Hinner knappt laga lunch till Alvin eller kunna lägga han på dagarna.

Imorgon ska vi till bvc och då måste jag prata lite med henne, vi har dessutom läkarbesök! Jag har mina funderingar på mjölkfri ersättning istället eller byte av ersättning. Kolik tror jag faktiskt inte det är men jag vet inte..

Känns som jag bara klagar men måste skriva av mig lite, man kan bli tokig på skrikandet när man inte vet vad som är fel. Älskar min fina Edvin som faktiskt har sina bra stunder också! Han har börjat le och skratta mer nu, sötisen! Längtar tills han slipper ha ont, om han har det och blir lite lugnare. Menar inte att han ska var glad och lugn hela tiden men nu känns det som något är fel..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pappa:

hej gumman är det svårt att köra mjölk fritt och prova ,,är ju bara köpa ,

puss pappa

2:a kommentar, skriven , av sandra:

Jo men en burk kostar 200kr så man måste prata med barnläkare för att få på recept för att det ska bli billigare. Så bvc sa att jag skulle vänta tills imorn då vi varit där...

3:e kommentar, skriven , av pappa:

okej ja det var inte biligt, hoppas det blir bättre med det då

skaffa face nu

4:e kommentar, skriven , av Petra:

Skönt att få skriva av sig,)säkert inge fel,min Nova e lite gnällig hon vill bara vara i famnen o snutta o amma jag ger även ersättning då jag tror hon inte blir nöjd med amning,men det kanske är någon fas de går igenom ha ha .vi ska oxå till barnläkaren i morgon kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Petra: Nej det går nog över snart men ibland skriker han en hel dag förutom när han sover, äter men som sagt det kan vara en period bara :)

6:e kommentar, skriven , av carolina:

går inte att kommentera ovan tyvärr =( men jag skulle skriva att jag skulle nog inte vilja att min syster förlöser mig, haha ;)

7:e kommentar, skriven , av Petra:

Går inte kommentera i första inlägg,Nova väger oxå mindre än vad Engla gjorde,hoppas du får en ny tid snart då;)kram

Kommentera inlägget här :